Retailerul electroIT Flanco anunta rezultatele de vanzari pentru campania Black Friday 2013, derulata in perioada 22-24 noiembrie. Astfel, la a treia editie de Black Friday la Flanco, s-au inregistrat vanzari de 72 milioane lei, cu 31% mai mult decat la editia anterioara. Peste 750.000 de vizitatori au trecut pragul magazinelor Flanco.

Dintre acestia, peste 120.000 au ales cel putin un produs din oferta Black Friday in cele trei zile de campanie.

„Anul acesta Black Friday a confirmat comportamentul consumatorilor din primele zece luni ale anului, preferintele lor indreptandu-se spre produsele de mobilitate si spre cele care incorporeaza tehnologie avansata. Rezultate remarcabile s-au inregistrat pe categoriile de tablete si telefoane smart, unde s-au vandut de 4, respectiv de 5 ori mai multe produse fata de anul trecut”, spune Violeta Luca CEO Flanco. „Totodata, am remarcat un pragmatism ridicat al cumparatorilor care ne-au aratat in acest weekend ca stiu ce-si doresc, sunt informati si aleg ofertele in cunostinta de cauza”.

Romanii au cautat produsele cu tehnologie de ultima generatie

In cadrul campaniei Black Friday s-au distins produsele premium, cu o crestere semnificativa a ponderii in mixul de vanzari. Cele mai cautate produse din oferta Black Friday au fost televizoarele Smart, care au reprezentat mai mult de jumatate din vanzarea totala de televizoare, notebook-urile, tabletele, telefoanele smart si produsele electrocasnice incorporabile. Ponderea segmentelor a fost echilibrata, mixul de categorii din oferta Black Friday fiind conceput astfel incat sa raspunda cererii pentru toate familiile de produse relevante.

In 2013, stocul total al produselor din oferta a numarat peste 450.000 de unitati, iar peste 2.000 de repere unice au fost incluse in campanie, cu reduceri de pret situate intre 10% si 80%. In primele 14 ore de campanie Black Friday, magazinele Flanco au generat vanzari echivalente cu 80% din vanzarea pe cele 3 zile de eveniment din 2012.

„In cel de-al treilea an de existenta al evenimentului Black Friday in Romania, retaileri din toate domeniile au decis sa adere la acest fenomen deja national, astfel incat competitia a fost acerba, iar ofertele de produse si preturi au fost competitive. Cu precadere in acest an, clientii au ales de la Flanco produsele care aveau discount-uri nominale mari, care se situau in paliere de pret medii si superioare. Asta inseamna ca oamenii au gasit in Black Friday la Flanco oportunitatea de a cumpara tehnologie performanta, de a-si spori gradul de confort si satisfactie. S-au vandut, spre exemplu, televizoare de ultima generatie cu tehnologie 4K, iar peste 30% din ultrabook-uri au fost cu procesoare I5 si I7. Fata de anul precedent, am vandut cu 40% mai multe televizoare cu diagonala mai mare de 40”, cu 75% mai multe aparate foto tip DSLR si de 60 de ori mai multe telefoane smart avand pretul de peste 1500 lei” completeaza Violeta Luca.

Cateva cifre relevante pentru editia 2013 Black Friday la Flanco: 30% din vanzari au fost televizoare, peste 25% au reprezentat laptopuri si tablete, telefoanele au reprezentat 10% din vanzari, iar electrocasnicele mari, 20%. De remarcat ca in 2013, cererea de electrocasnice mari a fost in scadere fata de 2012 cu 10%, fapt ce releva o anumita saturatie a consumului pe aceasta categorie de produse si o elasticitate mai redusa a cererii in functie de pret.

Principalii concurenti ai Flanco sunt Altex, Domo, precum si Cel.ro, EvoMag.ro sau magazinele din grupul PC Garage.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri