Huawei creste investitiile in Europa si vrea sa fie perceputa ca o "companie europeana"

Producatorul chinez de echipamente de telecomunicatii Huawei Technologies intentioneaza sa investeasca si sa angajeze mai mult in Europa pentru a schimba perceptia asupra companiei, considerata "misterioasa", a declarat directorul general si fondatorul Huawei, Ren Zhengfei.

"Reticenta de a ma intalni cu presa a fost vazuta drept un motiv pentru a cataloga Huawei drept o companie misterioasa. Ideea noastra este ca in cativa ani sa facem oamenii sa perceapa Huawei ca pe o companie europeana", a declarat Ren, potrivit cotidianului Wall Street Journal, preluat de Mediafax.

Huawei a fost acuzata in Statele Unite ca reprezinta un risc de securitate si s-a confruntat cu amenintarea deschiderii unei investigatii atidumping de catre Comisia Europeana, ca urmare a acuzatiilor ca statul chinez subventioneaza produse care au legatura cu retelele de telecomunicatii.

Huawei intentioneaza sa creasca investitiile in activitati de cercetare si dezvoltare in Europa si va extinde un plan financiar de stimulare a angajatilor pentru a-i include pe toti cei care ocupa pozitii de top in companie si nu doar pe cei chinezi. Masura din urma are ca scop atragerea si pastrarea angajatilor bine pregatiti in posturi cheie, a spus Ren.

Producatorul chinez are blocat accesul pe piata americana a echipamentelor telecom, dupa ce un raport al Congresului SUA a aratat in 2012 ca produsele companiei ar putea fi folosite de Beijing pentru a spiona in SUA.
Huawei controla anul trecut 22% din piata echipamentelor pentru infrastructura retelelor de telecomunicatii in Europa, Orientul Mijlociu si Africa, in urcare de la 12% in 2010, potrivit firmei de cercetare Infonetics.

Citeste si:
Roboți în trafic |Mașinile autonome vor putea circula pe...
Roboți în trafic | Mașinile...

In America de Nord, cota de piata s-a situat la numai 2,8%, determinand compania sa reduca investitiile.
Huawei, infiintata de Ren in 1987, a negat in mod repetat ca ar fi beneficiat de subventii guvernamentale si a afirmat ca acuzele ca ar ajuta activitatile de spionaj ale serviciilor secrete chineze sunt doar atacuri la adresa Chinei.
Ren a fost ofiter in armata chineza, dar compania, controlata de angajati, neaga existenta unor legaturi directe cu guvernul de la Beijing sau cu armata.

Huawei are o structura neobisnuita, fiind in proprietatea angajatilor, in timp ce Ren, cu o participatie de numai 1,4%, are drept de veto in privinta deciziilor importante, scrie Wall Street Journal.

Ren nu se asteapta ca Statele Unite sa accepte in curand Huawei, in pofida eforturilor companiei de a fi mai deschisa.

Huawei este prezenta si in Romania, printr-o subsidiara locala care si-a inceput activitatea in 2003.

Citeste si:
Marile companii din Regatul Unit nu au în vedere o reîntoarcere...
Majoritatea marilor companii...

In iunie 2012, Huawei Romania a anuntat ca a investit 6 milioane de euro in deschiderea unui centru de suport global in Romania, suma urmand sa creasca la 200 milioane de euro pana in 2015.

Potrivit datelor reprezentantilor subsidiarei, pana in 2018, producatorul chinez va investi in Romania inca 100 milioane de euro, cifra care va include si taxele si costurile cu forta de munca. In intervalul 2007-2012, investitiile Huawei in Romania au totalizat 90 milioane de euro.

In Romania Huawei are in prezent 800 de angajati, in mare lor majoritate ingineri si tehnicieni, iar compania intentioneaza sa-si mareasca valoarea investitiilor si sa ridice pana in 2018, numarul angajatilor din tara la 1.000, a anuntat, in martie, la Shenzhen, managementul companiei, la finalul unei intrevederi cu vicepremierul Liviu Dragnea, aflat in vizita in China.

Citeste si:
Ungaria, prima ţară din Europa care îşi 'redobândeşte libertatea'
Ungaria, prima ţară din...
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri