Apple depaseste Google si devine cel mai valoros brand din lume

Apple a devansat Google, devenind cel mai valoros brand din lume, cu 247 de miliarde de dolari, in crestere cu 67% fata de anul trecut, potrivit clasamentului anual Brand Z realizat de WPP si Millward Brown, publicat miercuri, relateaza Business Insider, preluat de Mediafax.

Brandurile din sectorul tehnologiei domina topul celor mai valoaroase 10 branduri, dar a aparut si o surpriza, compania Marlboro, care a urcat de pe locul 13 ocupat anul trecut pe pozitia 10. Studiul realizat de Millward Brown foloseste pentru calcularea valorii brandurilor opiniile a aproximativ 2 milioane de posibili si actuali clienti ai unui brand, pe langa date financiare.

Astfel, brandul Apple valoreaza 247 miliarde de dolari, fiind cu 67% mai mare fata de anul trecut, potrivit calculelor Millward Brown. "Apple a fost diferita, a iesit in evidenta", a explicat in raport directorul general al Millward Brown, Travyn Rhall.

In septembrie 2014 Apple a lansat iPhone 6, care a contribuit la un profit trimestrial net de 18 miliarde de dolari, cel mai mare castig trimestrial obtinut vreodata de o companie listata la bursa. In urma cu 10 ani, Apple nici macar nu se afla in top 10 cele mai valoroase branduri.

Valoarea brandului Google a crescut cu 9%, la 174 miliarde de dolari, dar compania a coborat totusi pe pozitia a doua, dupa ce anul trecut a facut investitii mari, in timp ce veniturile au scazut, partial din cauza dolarului puternic. Compania a avut totusi un an bun, cu initiative care au inclus soft-ul B2B, Google Fiber, dezvoltarea unei masini fara sofer, lansarea unei retele de telecomunicatii WiFi si Google Glass.

Citeste si:
Românii cu bani au cumpărat acțiuni Tesla, Microsoft și Facebook în...
Românii cu bani au cumpărat...

Microsoft a facut schimb cu IBM, urcand de pe pozitia a patra pe a treia, cu o valoare a brandului de 115 miliarde de dolari, in crestere cu 28%. Microsoft a profitat de concentrarea pe sistemul cloud, o politica de colaborare la nivelul companiei si optimismul din jurul instalarii unui nou director general, Satya Nadella. Brandul IBM a scazut cu 13%, la 94 miliarde de dolari, din cauza investitiilor uriase de anul trecut in servicii cloud, analiza, mobile, sociale si de securitate, care au afectat profitul. IBM a semnat si un acord major cu Apple pentru dezvoltarea de aplicatii business pentru cele mai populare dispozitive ale Apple.

Visa este ocupanta locului cinci in clasament cu un brand in crestere cu 16%, la 92 miliarde de dolari, compania urcand doua pozitii. Anul trecut Visa a semnat un parteneriat cu Apple prin care detinatorii de iPhone 6 si iPad-uri pot face achizitii prin intermediul dispozitelor. In 2014, veniturile Visa au urcat cu 7,8%, la 12,7 miliarde de dolari, iar profitul net cu 9,2%, la 5,4%.

Top 10 al celor mai valoroase branduri este completat in ordine de AT&T, Verizon, Coca-Cola, McDonald’s si, surprinzatori, Malboro, care anul trecut s-a aflat pe locul 13.

Citeste si:
VIDEO Noi experiențe de shopping: cumpărături pe bază de comandă...
VIDEO Carrefour și Google au...
Sursa foto: Shutterstock / Apple Watch

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Citește și
Călătoriile în lumea post-COVID-19: Investiție de 300.000 de euro pentru Questo
Setari Cookie-uri