Vanzarile de smartphone-uri ale Huawei Technologies au crescut cu 63% in trimestrul trei, iar compania chineza este pe cale sa devina in acest an producatorul de telefoane cu cel mai rapid ritm de dezvoltare, reducand din decalajul fata de liderii pietei, Samsung si Apple, relateaza Reuters, citata de Mediafax.

Huawei a livrat 27,4 milioane de telefoane in trimestrul al treilea, reusind si cresterea livrarilor de telefoane premium, un obiectiv major al companiei care vrea sa scape de imaginea de furnizor de dispozitive ieftine. Dupa rezultatele din perioada iulie-septembrie, Huawei se indreapta spre vanzari anuale de 100 de milioane de smartphone-uri, cu 33% peste livrarile din 2014.

In acest fel, Huawei va inregistra un ritm superior de crestere comparativ cu producatori majori precum Apple, Xiaomi si Lenovo Group. "Este greu de gasit un concurent serios al Huawei pentru a treia pozitie pe piata, dupa Samsung Electronics si Apple, pe termen scurt. Este o crestere impresionanta”, a declarat Nicole Peng, director la firma de cercetare Canalys pentru regiunea Asia Pacific.

In trimestrul al doilea, Huawei detinea o cota pe piata smartphone in valoare de 7 miliarde de dolari, circa o cincime din cele ale Apple si Samsung, potrivit Canalys. Totusi, analistii considera ca trecerea Huawei la productia de modele premium, mai scumpe, precum si relatiile solide cu operatorii de telefonie din China si strainatate ajuta compania sa isi consolideze pozitia a treia pe piata.

Livrarile Huawei au crescut in trimestrul al treilea cu 81% pe piata chineza si cu 98% in Europa, fata de intervalul similar din 2014. Circa o treime din vanzari au fost de telefoane de nivel mediu si high-end, in crestere cu 25% comparativ cu anul trecut.

Citeste si:
Huawei Technologies, venituri de 36,7 miliarde dolari in semestrul 1
Huawei Technologies:...

In pofida cresterii puternice din Europa si China, analistii considera ca Huawei trebuie inca sa castige clienti si in Statele Unite, unde penetrarea pietei este inca scazuta, pentru a deveni un concurent serios al Samsung si Apple, ca brand global de smartphone-uri.

Dupa ce produsele Huawei au fost etichetate la un moment dat drept un risc de securitate, in cadrul unui raport al Congresului american in care se afirma ca autoritatile de la Beijing pot folosi echipamentele acesteia pentru a spiona, compania a lansat in acest an noi telefoane si dispozitive purtabile, pentru a atrage noi cumparatori. Compania a refuzat sa dezvaluie nivelul vanzarilor din SUA.

Sursa foto: www.huawei.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Huawei estimeaza scaderea vanzarilor in 2019 si 2020