Dupa un an in care vanzarile au scazut vizibil, iata ca in 2016 GoPro lanseaza un program de dezvoltare third-party care are ca scop integrarea acestor camere in aproape orice ne inconjoara: autovehicule, jucarii, echipamente sport, software si dispozitive de tot felul. Unde tinteste de fapt GoPro?

Lansarea oficiala pentru GoPro Developer Program a avut parte de un eveniment destul de restrans, organizat in San Francisco pe 14 aprilie. In mod surprinzator, la aceasta lansare au fost prezentante 30 de proiecte demo, aflate deja in stare de prototip. Explicatia? Proiectul este in desfasurare de aproape un an, insa a functionat cu multa discretie. GoPro a preferat sa nu creeze asteptari si sa lase lucrurile sa evolueze de la sine, o alegere inteleapta in fond.

Conceptele prezentate sunt dintre cele mai diverse, dar au in comun un lucru: integreaza GoPro intr-un sistem deja existent, fie ca e hardware sau software, facand din aceasta marca un standard al domeniului. Companii mari, precum BMW, Toyota sau producatorul de jucarii Fisher-Price, au venit cu demo-uri ce integreaza GoPro in produsele lor. De altfel, exista deja o eticheta cu mesajul “Works with GoPro” pe care o vom intalni pe diferite produse si accesorii.

Retail jobs

Unde este GoPro acum?

GoPro are milioane de fani din intreaga lume si un capital de imagine greu de egalat. Este o camera cu o reputatie la fel de solida precum carcasa ei transparenta din plexiglas. Cea mai noua generatie de la GoPro are trei camere entry level: Hero, Hero+ si Hero LCD, si alte trei din gama Performance: Hero4 Session, Hero4 Silver si Hero4 Black. In Romania, cel mai bine vandut model este Hero4 Silver.

Preturile pentru un GoPro generatia 4 de camera sunt in intervalul 1.000-2.000 de lei, la eMAG.ro. Sunt inca foarte cautate si camerele GoPro din generatia a 3-a, ceva mai ieftine si fara neajunsuri mari comparativ cu modelele noi. De altfel, satisfactia clientilor care au deja un GoPro model mai vechi este unul dintre motivele pentru care vanzarile companiei au scazut in ultima perioada: posesorii unui GoPro 2 sau 3 nu se grabesc sa-si ia un GoPro 4.

Citeste si:
Joe Biden: 70% dintre adulții americani vor fi vaccinați până în iulie
Joe Biden: 70% dintre adulții...

Un sector de vanzari foarte bine exploatat de GoPro este cel al accesoriilor. Exista sute de articole GoPro ce pot fi folosite impreuna cu aceste camere, de la trepiede si hamuri la filtre de obiectiv sau acumulatori. Din pacate, nu toate se gasesc si in Romania, dar pe evomag.ro gasiti vreo 70 de accesorii pentru GoPro.

Dintre cele care ne-au atras atentia sunt sistemul Dual GoPro, care permite filmare 3D, sistemul de prindere pe bicicleta sau telecomanda pentru GoPro.

Ce a fost si ce urmeaza?

Ascensiunea GoPro a fost fulgeratoare, daca ne gandim ca prima camera de filmat serioasa, Hero 3, a aparut in urma cu doar 10 ani. Debutand pe o piata dominata de nume uriase, precum Sony, Nikon sau Cannon, micuta companie americana a reusit sa gaseasca o nisa neocupata, pe care a exploatat-o atat de bine incat in cele din urma i-a dat si numele: action camera.

Citeste si:
Angajatorii și „lesa digitală” pe care o pun angajaților
„Lesa digitală” pe care...

GoPro a ajuns atat de departe pentru ca a dus un “razboi pe toate fronturile”, mutand “batalia” acolo unde niciun alt producator de aparate de filmat nu se grabea sa o duca: pe partie, pe plaja, sub apa, in zapada, in aer, in noroi. GoPro a devenit martorul video standard al sporturilor extreme si al tuturor activitatilor care implica viteza si necesita filmari HD wide.

Asadar, ce urmeaza? Anul acesta GoPro va lansa o noua camera VR si o drona numita Karma, iar daca developerii vor reusi sa creeze un curent GoPro-ready, atunci viitorul companiei este asigurat. Caci, in mod clar, GoPro are obiectivul fixat in viitor.

Sursa foto: gopro.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri