Veeam Software, producator de solutii de arhivare si recuperare a datelor, are in plan sa ajunga la 250 de angajati pe piata locala in primii trei si sa readuca in tara o parte dintre romanii care lucreaza in strainatate, a declarat intr-o conferinta de presa, Andrei Romanescu, CEO al companiei.

“Imagineaza-ti ca esti pe aeropot cand sistemul software cedeaza. Rolul Veeam este sa scoata datele din arhiva si sa recuperam sistemul in mai putin de 15 minute astfel incat lucrurile sa revina la normal. De exemplu, aeroportul Gateweek din Londra este unul dintre clientii nostril. Sau poate fi cazul unui spital sau al unei clinici. Este foarte important ca datele sa fie recuperate in mai putin de 15 minute pentru ca altfel se poate sa dai o medicatie gresita”, a explicat Romanescu.

Veeam Software este o companie cu sediul in Elvetia, care are 2.200 de angajati la nivel mondial si care a deschis un centru global de servicii pe piata locala in noiembrie anul trecut, in Bucuresti.

Angajeaza 100 de oameni pana la finalul lui 2016

Planul este ca in primii trei ani (final de 2018) compania este sa ajunga la 250 de angajati, insa dupa sase luni furnizorul de software a ajuns deja la 120 de persoane. De asemenea, pana la finalul acestui an va mai recruta 100 de persoane pentru domeniile finante, marketing si vanzari (persoane cu sau fara experienta). Media de varsta in companie este 25-30 de ani.

"Sunt convins ca vom ajunge la mai mult de 250 de oameni in trei ani, dar, deocamdata, acesta este planul", a mai spus Andrei Romanescu (foto 1).

Investitia in deschiderea centrului de la Bucuresti a fost de peste un milion de euro.

Ce fac angajatii din centrul de la Bucuresti

Angajatii din centrul de la Bucuresti ofera suport de finante, marketing si vanzari pentru partenerii Veeam, mai exact pentru companiile care vand solutiile Veeam. Produsele companiei sunt vandute doar prin parteneri catre 193.000 de clienti.

“Oamenii din centrul de la Bucuresti se asigura ca acesti parteneri sunt pregatiti, ca au facut traininguri, ca stiu bine ceea ce vand. De asemenea, fac ceea ce numeste lead qualification, mai exact verifica datele de contact ale unor potentiali clienti”, a afirmat Andrei Romanescu.

Centrele de dezvoltare pentru produsele Veeam sunt in Rusia (Sankt Petersburg) si Cehia (Praga), unde se afla in total in jur de 100 de angajati. Astfel, din cei 2.200 de angajati ai companiei, in jur de 100 se ocupa de partea de cercetare si dezvoltare, iar restul lucreaza in centre de marketing si vanzari.

“La Bucuresti nu avem dezvoltatori de software, dar avem cateva roluri tehnice, de analisti de date. Imi place sa spun ca Veeam este pe jumatate o companie de vanzari si marketing”, spune managerul centrului Veeam din Romania.

Fondatorul Veeam: Oracle si IBM folosesc Bucurestiul doar pentru call centere

Compania ofera suport in limbi straine precum engleza, turca, ebraica, italiana, franceza.

"Bucurestiul a fost unul dintre locurile de top de pe lista cand ne-am gandit unde sa deschidem un centru. Ne-am uitat la un loc in care este usor sa faci business, ne-am uitat la costuri si la oameni. Vrem oameni tineri, care muncesc din greu, care sunt educati si care vor sa aiba success. Bucurestiul este un fel de <<mini Sillicon Valley”. Stiu ca sunt si alti jucatori precum IBM si Oracle, dar ei folosesc Bucurestiul pentru call centere. Noi avem specialisti in finante, marketing si vanzari pentru functii foarte sofisticate. Nu vedem acest centru ca pe un call center, nu am vrut doar niste oameni care sa raspunda la telefon. Vrem sa avem 200 de angajati pana la finalul anului si sunt joburi foarte sophisticate, vedem Bucurestiul ca pe un centru international", a declarat Ratmir Timashev (foto 2), fondator si CEO al Veeam la nivel global.

El a mai spus ca in 2015 compania a avut afaceri de 500 de milioane de euro, iar in trei spera sa ajunga la un miliard de euro. Planul fondatorului Veeam este ca in zece ani furnizorului de soft sa ajunga la venituri de 10 miliarde de euro, Bucurestiul urmand sa aiba importanta majora in atingerea acestui obiectiv, potrivit lui Timashev.

Andrei Romanescu: Am adus in Romania oameni care au refuzat Facebook si Google

Avem oameni care au decis sa se intoarca in Romania pentru a lucra aici si au refuzat joburi la Facebook sau Google. Vrem sa readucem in tara o parte dintre angajatii romani din strainatate. Speram sa contribuim la stoparea fenomenului <<brain drain>> (n.red. exodul creierelor)”, a afirmat Romanescu.

Andrei Romanescu este fostul managing director al GeBOC (Global e-Business Operations Centre), centrul de servicii partajate al HP, companie care in anii anteriori trecuse de 3.000 de angajati. El a fost primul roman care a condus centrul de servicii al HP, fiind managerul acestuia timp de trei ani, pana in noiembrie anul trecut cand s-a alaturat Veeam.
Romanescu insusi a lucrat in strainatate, el locuind intre 2004 si 2006, dar si in 2009 in Canada, unde a fost angajat in industria de telecomunicatii.

“M-am intors pentru ca Romania are mai multe oportunitati, este pe un trend ascendent, sunt oportunitati pentru oameni, dar si pentru industrii. De exemplu, industria de servicii partajate a inregistrat un adevarat boom in ultimii zece ani. Pe mine m-a atras partea umana, pentru ca oamenii pun pasiune in ceea ce fac, vor sa schimbe lucruri, vor sa se autodepaseasca. Este un mediu energic, plin de activitate. Daca ar fi sa fac o comparatie, Canada este acum in zona de optimizare a proceselor, in timp ce noi suntem in faza de dezvoltare”,spunea managerul in 2013 intr-un pentru wall-street.ro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri