Oracle OpenWorld continua aici, la San Francisco si, desi ar trebui sa fie unul dintre evenimentele care sa pompeze energie si buna dispozitie in angajati, clienti si parteneri, CEO-ul gigantului american Oracle a tinut un discurs care a atins si note mai sumbre.

Astfel, dupa doi ani in functia de director excecutiv, Mark si-a deschis keynote-ul cu un videoclip in care Mark Zandi, de la Moody’s Analytics, subliniaza ca economia mondiala se confrunta (iarasi) cu probleme grave.

“Acest lucru apasa pe umerii tuturor clientilor”, spune Hurd. “In medie, un CEO este retinut in aceasta functie doar 18 luni. De ce? Este din ce in ce mai mai greu sa cresti veniturile, si Wall Street vrea sa cresti. Nu ii intereseaza problemele personale, nu ii intereseaza sanatatea ta. Doar cresterile”, spune el – linistea lansandu-se in sala ce gazduieste cateva zeci de mii de oameni.

La opt trimestre sub conducerea lui Hurd, una dintre provocarile Oracle ramane, intr-adevar, cresterea veniturilor, compania luptandu-se in cursa de dezvoltare a software-ului enterprise care sa poata stoca si manageui datele pe Internet. Compania incearca in mod activ sa prinda din urma Amazon, Microsoft sau Salesforce in zona de cloud computing.

Mark Hurd, angajare controversata, prezent optimist

Este cu atat mai interesant de urmarit ce are de spus Hurd, intrucat decizia lui Larry Ellison, fondator Oracle, de a-l angaja pe acesta in 2010 a fost una (extrem de) controversata. Hurd si-a dat demisia de la HP in acel an in mijlocul unui scandal privind unele informatii care pretindeau ca acesta ar fi hartuit-o sexual pe contractorul Jodie Fisher. Desi acesta a fost apoi absolvit de vina, a fost gasit vinovat ca a inregistrat rapoarte de cheltuieli in mod nepotrivit.

Atunci cand Oracle l-a promovat in pozitia de CEO, patru ani mai tarziu, Ellison a anuntat ca Hurd va imparti pozitia de director executiv cu veterana Safra Catz. Astfel de aranjamente nu functioneaza, in realitate, decat rareori, in special daca te gandesti ca Larry Ellison ramane, inca, o figura extrem de proeminenta (si influenta), la carma companiei.

Hurd a reusit insa sa ii surprinda pana si pe cei mai duri critici ai sai. Ca executiv cu un ego destul de puternic (si aici seamana cu Ellison – n.r.), s-a dovedit a fi insa un subordonat loial acestuia. Si stie cum sa “isi perieze” seful.

La OpenWorld, Hurd a realizat un sondaj printre participanti privind cine considera acestia ca este cel mai bun CTO din business. Evident, asa cum o sa ghicesti, aproape toate optiunile spun…Larry Ellison!

La HP, Hurd era cunoscut ca un executiv care reusea sa reduca costurile si sa maximizeze profitul, uneori insa in detrimentul inovatiei. Sub Hurd insa, Oracle a investit puternic in cloud computing, anul trecut compania investind 5,2 miliarde de dolari in research si dezvoltare, in crestere de la 3,7 miliarde dolari in 2011.

“Practic, am rescris tot software-ul nostru pentru a intra complet in cloud”, a subliniat in key note Hurd. El a prezis ca pana in 2025, 80% dintre centrele de date corporate vor fi disparut, acest lucru insemnand ca firmele isi muta infrastructura IT catre data centere retinute de companii axate pe business-ul de cloud computing. In noua ani, Hurd estimeaza ca 80% din bugetele IT vor fi investite in servicii cloud – nu in sisteme IT traditionale.

Si mai important, Hurd a incercat sa modernizeze echipele de vanzari ale companiei. In trecut, daca Oracle voia mai multe vanzari, ar fi angajat cativa oameni. Compania se focusa de asemenea pe subminarea competitiei, in loc de a atrage clienti. Astazi insa, pe masura ce Hurd vrea ca firmele sa foloseasca tehnologiile Oracle pentru cresterea eficientei, urmareste ca echipele de vanzari sa accepte tehnologia pentru a deveni mai productiva. De exemplu, oamenii de vanzari ai Oracle folosesc instrumente Web pentru a atinge companii mai mici, in timp ce rezerva vizite in persoana pentru clienti majori.

In anul fiscal 2016, Oracle a generat venituri din cloud de 969 milioane de dolari, 11% din totalul veniturilor, comparat cu 611 milioane de dolari, sau 7% din toate veniturile, in anul anterior.

Compania incearca insa sa isi creasca marjele de profit, insa, la fel cum economia se zbate la nivel mondial, Oracle nu a reusit, de asemenea, sa inregistreze cresteri majore per total.

“Ce face Oracle diferit de oricare dintre companiile concurente noua este, cu adevarat, o intreaga gama de posibilitati si capacitati. Suntem convinsi ca ne-am aliniat perfect pentru a fi invingatori”, spune Hurd. Pe masura ce companiile renunta la serverele “in house” si si le incredinteaza companiilor de tehnologie, capacitatea de a avea multiple straturi de functionalitati la un singur furnizor de cloud va deveni cheia, subliniaza Hurd.

“Bineinteles, toate tehnologiile Oracle sunt in cloud”, spune el. “Nu cred ca vom vedea clienti care vor dori sa aiba de-a face cu 50 sau 40 de furnizori de cloud sau de aplicatii! De aceea noi am mentinut, intr-un singur loc, o gama extrem de larga de aplicatii si software-uri”, puncteaza CEO-ul Oracle.

“Sinceri sa fim, jucatorii de pe piata cloud nu se lupta intre ei, ci lupta cu viitorul. Suntem extrem de optimisti privind pozitia noastra si cresterea leadership-ului pentru multe dintre aceste servicii”.

Oracle a anuntat totodata achizitia Palerra, care va ajuta compania sa ofere servicii sporite de securitate in cloud. Hurd spune ca evolutia securitatii, performantei si analizelor de baze de date sunt toate extrem de necesare, mai ales avand in vedere ca, inca, sunt indivizi sau companii care privesc circumspect trecerea in cloud – una dintre probleme fiind, considera acestia, securitatea.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri