Mihai Manea, Orange: Traim vremuri fascinante! Trebuie sa dezvoltam frecvent noi aptitudini

Lansarea serviciilor convergente acum cateva saptamani de catre Orange Romania nu a fost, nici pe departe, un act nepremeditat. "De la an la an sunt din ce in ce mai multi clienti care prefera servicii convergente. Apetitul lor s-a dublat de la an la an si anul acesta, piata este cu atat mai pregatita", subliniaza, prezent la WALL-STREET 360, Mihai Manea, product manager la Orange Romania.

Practic, pe langa serviciile considerate de unii deja "clasice" (Internet fix si mobil, telefonie fixa si mobila, televiziune), Orange incearca sa pluseze pe segmentul de servicii adiacente, suplimentare, care, pana la urma, pot face diferenta pe o piata extrem de concurentiala.

"Smart Home, de exemplu. Activam pe o piata matura - penetrare de 90% a serviciilor de televiziune si la peste 55% a serviciilor de Internet, este deci greu sa te diferentiezi. Unul dintre factorii diferentiatori - serviciu de suport proactiv. Asta inseamna ca dupa instalarea Orange Home (Internet sau televiziune), clientul este sunat la 24 de ore distanta pentru a se asigura ca totul functioneaza OK", puncteaza Mihai. Per total, 97% dintre clienti sunt multumiti de felul in care functioneaza serviciile si procesele de instalare.

Mihai Manea lucreaza in telecom de mai bine de zece ani, asa ca a trecut prin toate etapele dezvoltarii serviciilor telecom moderne. “Pe atunci, piata era specializata si fiecare operator era pe un anumit segment, un anumit domeniu de activitate si tip de tehnologie. Acum asistam la fuziuni tehnologice, in paralel cu nevoile in dezvoltare ale clientilor”, subliniaza managerul Orange. Practic, trebuie sa acoperi toate zonele, toate nevoile, si acest lucru implica o concentrare ridicata si o coordonare foarte buna intre departamentele companiei.

Mai mult, angajatii trebuie sa dezvolte competente noi, sa invete continuu si, spune Mihai Manea, este o perioada “destul de fascinanta!”.

In prezent, clientii fac usor trecerea de la dorinta initiala si mai veche de a avea servicii la pret redus, punand mai mult accent pe calitate si simplitate. “Daca ne referim la o gospodarie, o persoana trebuie sa gestioneze 7 provideri de utilitati, plus pe cei de telefon, plus zona de safety…ceea ce poate deveni complicat. Atunci, oamenii isi doresc simplitate, iar convergenta exact asta aduce – o singura factura, un singur numar de contact, un singur partener”.

In ceea ce priveste zona de Smart Home, managerul Orange spune ca este targetat in special catre familiile tinere, care apreciaza mediul digital si doresc sa isi imbunatateasca viata si siguranta. Cei mai cautati senzori sunt camera de monitorizare a locuintei, apoi senzorul care permite conectarea sau deconectarea anumitor obiecte din casa.

Afla din emisiune cum va influenta Internet of Things viitorul caselor inteligente si daca tehnologia viitorului va pune presiune pe latimile de banda ale operatorilor.

Setari Cookie-uri