viLive - Antreprenorul care vrea sa aduca U2 in Romania prin concerte virtuale

Florin Rosu vrea sa transforme industria muzicala. viLive e un startup care va organiza concerte de la distanta.

Florin Rosu a fost invitatul emisiunii de antreprenoriat "Ziua Zero" si a vorbit despre planurile sale cu viLive, un startup prin care vrea sa organizeze un concert de la distanta. Cum ar functiona? Artistul ar canta de la Londra, de exemplu, exclusiv pentru publicul de la Bucuresti, care s-ar aduna intr-un club sau pe un stadion mare.

"viLive vrea sa fie o platforma care sa permita fanilor care asteapta de multi ani sa vada artistul preferat si pentru care sansele sunt mici sa-si vada artistul preferat intr-o reprezentatie live de la distanta. Imaginati-va U2 cantand din Dublin pentru publicul de pe Arena Nationala, doar pentru ei. Se vad unii pe altii - U2 canta in fata unui ecran gigant, interactiunea e autentica, sunetul e intens, luminile sunt ca la un concert obisnuit. Doar ca artistul nu e in cladire", a spus Florin Rosu la Ziua Zero. Antreprenorul are experienta in publicitate si in industria muzicala.

"Am pornit singur, dar s-a alaturat un vechi prieten, Bjorn Hall, cu experienta in industria muzicala. A fost PR al unor trupe cum e Chemical Brothers, Groove Armada, Armin van Buuren, o lista foarte lunga. A fost complicat sa strang oameni langa mine care sa creada in ideea asta", povesteste Rosu.

Cand se lanseaza viLive?

"Tehnic suntem capabili sa livram serviciul. Practic, suntem foarte aproape sa lansam catre publicul roman. Romania este un caz perfect de secondary market, cum ii spun insiderii din industria muzicala. Mai vin unii dintre artisti", explica fondatorul viLive.

"Artistii consacrati au limitari obiective de cat pot sa faca turnee. Mai mult decat fac deja, nu prea pot. Noi am facut o statistica din care ne-a rezultat ca majoritatea artistilor mari ajung in maximum 150 orase din cele 502 cu peste un milion de locuitori. Fanii din 350 de orase cu peste un milion de locuitori nu ajung sa-si vada artistul preferat. E o piata neexplorata", explica Rosu.

"Vrem sa facem un eveniment pana de Craciun, foarte din scurt anuntat, comunicat agresiv, ceva spectaculos. Nu avem inca o confirmare precisa. In principiu vom lansa la 1 decembrie intrebandu-i pe fanii romani cat de tare vor sa-si vada artistii preferati. Noi speram sa adunam 5.000 de oameni la evenimentul din decembrie", a mai spus Florin.

Spre deosebire de un concert filmat si transmis intr-un cinematograf, comunicarea e bidirectionala, spre deosebire de concertele filmate traditionale. Aici avem interactiune. Daca striga U2 catre publicul din Arena Nationala "Hello Budapest", isi va lua injuraturi.

"Cei care organizeaza concerte nu au de ce sa fie amenintati. Noi suntem un B2B2C. Modelul de business are legatura cu partea de B2B, dar pentru ca suntem constienti ca o facem pentru fani sunt si ei in ecuatia asta si veti vedea cum. Daca la nivelul fanilor exista intotdeauna o rezerva fata de absenta artistului de pe scena, artistii vad oportunitatea. Am avut reactii de la artisti foarte mari care au zis sa-i dam drumul. Pot sa se conecteze la un public la care altfel nu au acces si pot sa-i monetizeze. Nu mai vinde nimeni muzica, nu se compara cu ce era in 1999, cand a fost varful de vanzari de unitati fizice, de discuri. Streaming-ul mai are pana sa ajunga sa fie o sursa relevanta de venit. Daca vine cineva si le spune ca pot sa faca mai mult live decat fac, fara sa faca mai mult drum, why not?", a spus, pe larg, Florin Rosu.

"In esenta, noi vom monetiza prin oprirea unui comision din fee-ul artistului. Asta e modelul de baza. Toata partea de productie necesita niste resurse pe care nu ne propunem sa le administram direct. Vom colabora cu companii de productie, cei care au scena, boxe, ecrane. Vrem sa cream niste standarde de productie la cel mai inalt nivel, ca experienta sa nu fie cu nimic inferioara unei experiente traditionale de live. Discutam de elemente de productie care nu se gasesc in reprezentatii obisnuite"

Rosu e optimist. "Suntem in discutii cu finantatori. Putem sa obtinem in momentul de fata un company valuation de 5 milioane de euro. Cu validarea pe care urmarim sa o obtinem, ne asteptam ca valuation-ul sa se dubleze. Vrem sa organizam 100 de concerte in 10 tari in primul an", a incheiat antreprenorul.

Setari Cookie-uri