Autoritatile europene pentru protectia consumatorilor vor cere Facebook, Alphabet si Twitter sa modifice termenii de furnizare a serviciilor, in decurs de o luna, in caz contrar fiind posibil ca acestea sa fie amendate, a declarat o sursa apropiata situatiei, citata de Reuters.

Autoritatile europene pentru protectia consumatorilor au trimis scrisori companiilor Facebook, Alphabet si Twitter, in decembrie 2016, afirmand ca unii termeni ai serviciilor nu respecta legislatia UE de protectie a consumatorilor si ca trebuie sa faca mai mult pentru a combate frauda si escrocheriile de pe site-urile lor, potrivit News.ro.

O parte dintre acesti termeni includ prevederea ca utilizatorii sa se adreseze justitiei din California, acolo unde sunt inregistrate companiilor, in loc de tara lor de resedinta. Intre alte probleme se numara neidentificarea clara a continutului sponsorizat, obligarea consumatorilor de a renunta la unele drepturi obligatorii, cum ar fi dreptul de a renunta la un contract si dreptul excesiv al companiilor de a stabili oportunitatea continutului generat de clienti, potrivit scrisorilor.

In cazul diviziei Google a grupului Alphabet, ingrijorarile se refera la reteaua de socializare Google+.

Reprezentantii Google si Facebook nu au fost disponibili pentru comentarii. Un purtator de cuvant al Twitter a refuzat sa comenteze.

Autoritatile pentru concurenta sunt sustinuti de Comisia Europeana si ar putea impune amenzi daca vor fi nemultumite de raspunsurile companiilor.

Institutiile au mai propus infiintarea unui canal standard de comunicare, pentru notificarea companiilor despre continutul ilegal si actiunile necesare, se mai arata in scrisori.

Sursa foto: Marcel De Grijs | Dreamstime.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri