Cei doi polonezi sunt increzatori ca vor avea succes pe piata locala, iar cifrele par sa le confirme strategia – 230.000 de GPS-uri Navitel vandute in Romania in ultimul trimestru. Sunt alaturi de Tobiasz Jankowski, CEO al companiei producatoare de solutii GPS si directorul de marketing, Marcin Szydlowski. Cei doi sunt hotarati sa ia cu asalt (si) piata din Romania, dupa ce au devenit lideri in mai multe state din regiune. Ce planuri concrete au?

“In primul rand este necesar sa ne extindem parteneriatele cu retaileri majori din tara, dar si sa finalizam parteneriatul local cu ABC Data, distribuitor. Deocamdata suntem prezenti in lanturi precum Carrefour si Kaufland, suntem in discutii cu eMag. Una dintre strategiile noastre este oferirea de promotii, dar si marketing – inclusiv prin pliante”, puncteaza Tobiasz.

Totodata, cei doi cauta un om de vanzari care sa acopere Romania si apoi, daca afacerile locale se vor dezvolta, vor lua in calcul si deschiderea unui birou.

“GPS-urile se cumpara in continuare mai mult din mediul traditional intrucat lumea vrea sa le vada, sa le testeze, insa, in timp, sunt convins ca eCommerce-ul va iesi invingator”, considera CEO-ul Navitel, companie care acopera cu hartile sale 84 de state, avand peste 400 de angajati si peste 30 de milioane de utilizatori.

Navitel are o cota de piata de 60% in Polonia, fiind lider de piata inclusiv in Rusia, Belarus, Ucraina.

Citeste si:
Ce taxe auto am putea plati in 2020
Ce taxe auto am putea plati...

De ce GPS-uri si nu smartphone-uri?

Raspunsul parca era deja pe buzele lor. “Smartphone-urile nu sunt atat de fiabile cand vine vorba de harti, si nici acestea din urma nu sunt atat de precise. Device-urile mobile pot crashui, poti primit apeluri care te pot distrage. Apoi, Navitel ofera update-uri gratuite pe viata, iar hartile realizate de noi nu sunt preluate din terte surse – avem noi masini cu care, o data la sase luni, ne plimbam pe toate strazile tarilor. De asemenea, primim si mesaje/update-uri de la utilizatori, daca ceva se modifica si noi nu realizam”. Totodata, oficialii companiei spun ca, spre deosebire de unii concurenti, Navitel mapeaza inclusiv si cele mai mici strazi secundare.

Compania are o flota de 30 de masini cu care mapeaza strazile.

Cei mai multi cumparatori de GPS-uri sunt persoane de peste 50 de ani.

Citeste si:
Restrictii de trafic pentru Maratonul International Bucuresti
Restrictii de trafic in...

In fata acestei statistici, oficialii Navitel incearca sa se adapteze, scotand pe piata o gama mare de produse care include inclusiv tablete sau action cams.

Strategie de marketing

Pe langa mesaje printate pe flyere, compania se va sprijini si pe promotii in magazine, dar si review-uri ale utilizatorilor.

“Si in Polonia review-urile reale ale utilizatorilor ne-au ajutat foarte mult. Sunt review-uri lasate pe site-urile magazinelor de catre utilizatori “normali”. De asemenea, vom apela si la influencers, daca va fi cazul – cum facem si in Polonia, de fapt”, puncteaza Marcin.

Pentru anul acesta, Navitel urmareste o cota de piata de 10% in Romania, urmand ca pe 2019 aceasta sa se dubleze, spre 20%, odata cu incheierea parteneriatului cu distribuitorului ABC Distribution cu care Navitel lucreaza in mai multe tari europene.

Citeste si:
Salonul Auto a demarat. Iata ce modele sunt prezente
Salonul Auto Bucuresti &...

Ce este diferit de Polonia?

Ii intreb pe cei doi manageri care sunt diferentele intre Polonia si Romania, asteptandu-ma sa imi spuna ca sunt, in general, similare. Asteptarea mi-a fost confirmata, insa exista si diferente majore.

“Traficul din Romania este prima problema, apoi urmeaza si cultura soferilor. Aici parca se conduce mai haotic! Daca cineva isi doreste sa mearga intr-un anumit fel…MERGE, nu conteaza ca nu ai maniere. In Polonia sunt mai multe semafoare corelate, care fluidizeaza traficul mai bine”, considera oficialii Navitel.

“Per total insa, la nivel de business al Navitel/de GPS-uri, pietele sunt similare. A intra insa pe o piata noua, concurentiala, cum este Romania, necesita timp”.

Compania incearca, de asemenea, sa incheie un parteneriat cu operatori telecom pentru comercializarea device-urilor, insa acesta este un lucru destul de anevoios. In Polonia, de exemplu, compania vinde produse prin operatorul Orange – nu este deci exclus ca un astfel de parteneriat sa fie disponibil si in Romania, in viitorul mediu.

Principalii concurenti ai Navitel sunt TomTom sau Garmin.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »



Citeste si
Unde se pun semnele de incepator pe parbrizul unei masini