In intervalul octombrie-decembrie, Orange Romania a realizat o cifra de afaceri in valoare de 280 milioane de euro, in crestere cu 7.7% fata de perioada similara a anului trecut. Cifra de afaceri totala pentru 2017 este de 1,07 miliarde de euro, in crestere de la 986 mil. euro in 2016. Cresterea a fost sustinuta in principal de evolutia pozitiva a utilizarii datelor mobile, a pachetelor fix-mobil si a vanzarilor de echipamente mobile. La 31 decembrie 2017, Orange Romania oferea servicii mobile, fixe si TV pentru 10.623.000 clienti.

„2017 a fost un an in care procesul de digitalizare a accelerat, lucru evidentiat de consumul in crestere de date mobile si de produse conectate, atat pentru mediul rezidential cat si pentru cel business. Clientii nostri isi doresc simplitate – in oferte, dar si in interactiunea cu Orange, iar pachetele fix-mobil Orange Love au raspuns acestei cerinte. In egala masura, clientii B2B au cautat simplificarea si eficientizarea operatiunilor prin alegerea de solutii integrate care sa includa atat conectivitate cat si solutii IT&C in zona de cloud, business Wi-Fi si securitate cibernetica. Performanta din 2017 este rezultatul a doua constante – ofertele relevante construite impreuna cu clientii si increderea lor in calitatea serviciilor oferite prin cea mai extinsa retea 4G din Romania.” a declarat Liudmila Climoc, chief executive officer in cadrul Orange Romania.

Conectivitate

Reteaua 4G acoperea la final de decembrie 93.2% din populatia tarii, adica 10.026 localitati, unde 3,2 milioane clienti Orange foloseau serviciile Orange 4G, cu aproape 50% mai multi comparativ cu finalul anului 2016. Aceasta evolutie s-a regasit si in traficul de date mobile care a crescut cu peste 80% comparativ cu T4 2016 si in cel 4G, care a crescut de 3 ori.

Aceste rezultate au fost influentate si de vanzarile de telefoane performante 4G care au crescut cu 14% in T4 2017 comparativ cu T4 2016. Vanzarile de dispozitive conectate (smartwach-uri, bratari fitness, roboti, ceasuri pentru copii, ochelari VR, console gaming, smart TV) au crescut de 6 ori in ultimul trimestru al anului comparativ cu aceeasi perioada din 2016, Orange Romania inregistrand aproape 80 de referinte pe aceasta categorie de produs. O tendinta accelerata o observam si in privinta obiectelor conectate pentru casa, unde cresterea fata de trimestrul 4 al anului precedent este de 5 ori mai mare.

Ca urmare a extinderii retelei 4G si a accesibilitatii telefoanelor performante, peste 720.000 de clienti Orange au ales sa foloseasca Apelul 4G in 2017 si sa beneficieze astfel de calitatea superioara a serviciului, in crestere de 5 ori comparativ cu decembrie 2016.

Servicii convergente fix-mobil pentru clienti rezidentiali si business

Lansarea la finalul lunii septembrie 2017 a Orange LOVE, pachetele de servicii fix-mobil cu televiziune bonus si cu beneficii multiple pentru intreaga familie au determinat o dublare a vanzarilor de internet prin fibra optica si a serviciului de televiziune prin cablu comparativ cu trimestrul precedent.

La finalul lunii decembrie, serviciul de televiziune prin cablu si satelit, Orange Home TV, numara 398.000 clienti, in crestere cu aproape 20% fata de anul trecut. Serviciile fixe in banda larga aveau peste 187.000 de abonati, in crestere cu peste 60%.

Citeste si:
Orange Romania, afaceri de 292 mil. euro in T4
Orange Romania, afaceri de...

Apetenta crescuta pentru mediul digital

Tranzactiile prin intermediul telefonului mobil au fost din ce in ce mai atractive in 2017. Astfel, numarul clientilor care au ales serviciul Orange Money a ajuns la 81.000, cu 51% mai multi la final de an comparativ cu finalul primului semestru din 2017. Clientii au ales Orange Money in special pentru a achita facturile de utilitati si pentru a efectua reincarcari PrePay.

In ultimul trimestru al anului, peste 22.000 de clienti s-au inscris pentru a testa noua versiune de Contul meu Orange, care a devenit My Orange. Prin acest exercitiu colaborativ, a fost construita noua versiune a aplicatiei impreuna cu clientii care au trimis feedback privind meniul, modul in care este afisata informatia si chiar noul nume al serviciului. My Orange a continuat tendinta pozitiva in ceea ce priveste numarul de utilizatori activi, unde a inregistrat o crestere de 26% in T4 2017 comparativ cu T4 2016.

Principalii concurenti ai Orange sunt Vodafone, Telekom, precum si RCS&RDS si UPC Romania.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »



Citeste si
Orange Romania, afaceri in crestere cu 3,4%