Flanco Retail, brand romanesc prezent pe piata autohtona din 1994, a incheiat anul 2017 cu cele mai mari vanzari din istoria companiei, ajungand la 983 de milioane de lei, ceea ce reprezinta o crestere de 7% fata de anul precedent, pe o piata electroIT de 2,84 miliarde euro, in crestere de la 2,6 miliarde euro in 2016.

Pentru 2018, compania urmareste sa mentina ritmul de crestere de 5-7% si sa ajunga la vanzari de peste 1 miliard de lei. De asemenea, Flanco si-a propus un nivel ridicat al investitiilor si pentru acest an, de peste 8 milioane de lei. ”In 2018 vom investi o suma semnificativa in deschiderea a 15 noi magazine, majoritatea de tip box, in parcuri comerciale, si in reamenajarea celor mai importante magazine ale retelei, pastrand focusul in mediul online, in special pe mobile dar si pe integrarea tehnologiei in procesul de dezvoltare a calitatii fortei si actului de vanzare”, adauga CEO-ul Flanco Retail.

”2017 a fost anul de varf al retail-ului din Romania, cu o crestere puternica a consumului pe numeroase segmente”, spune Dragos Sirbu, CEO Flanco Retail. ”Dincolo de vanzarile istorice, anul trecut a insemnat pentru Flanco si unul de reasezare si balansare a prezentei noastre in tara, pe criterii de eficienta - am deschis magazine noi (ne-am extins prezenta in alte 13 orase), am relocat alte magazine, am inchis puncte de lucru cu performante slabe, in special din incinta catorva mari centre comerciale.”

La finalul lui 2017, Flanco Retail detinea o retea de 125 de magazine, dintre care 17 magazine nou deschise, 8 magazine reamenajate si 6 magazine relocate. In acelasi timp, retailerul a inchis anul trecut un numar de 10 magazine, care, in contextul expansiunii vanzarilor online, nu si-au mai dovedit rentabilitatea. Flanco se concentreaza, in continuare, pe prezenta in orasele medii, drept urmare, in acest an, alte 6 magazine din mall-uri au fost inchise, iar in perioada ianuarie 2017 – februarie 2018 compania a finalizat un plan de incetare a operarii unui numar total de 16 magazine.

”Cum era de asteptat, online-ul ocupa o pondere tot mai mare in vanzarile noastre. Dar cresterea cea mai spectaculoasa am vazut-o la comenzile si tranzactiile de pe mobil, de peste 91%, precum si la creditarea online, de peste 270%”, adauga CEO-ul Flanco.

Citeste si:
Flanco: E posibila extinderea printr-un lant de hipermarket-uri
Dragos Sirbu, Flanco:...

In ceea ce priveste investitiile, care au totalizat 8 milioane de lei anul trecut, compania a alocat cea mai mare parte, aproximativ 60%, deschiderii, relocarii sau reamenajarii spatiilor sale. Un alt procent semnificativ din investitii – 20% - s-a dus catre dezvoltarea platformei online si mobile, pentru care Flanco a alocat aproximativ 1,6 milioane de lei.

”In ceea ce priveste site-ul nostru, flanco.ro, am investit in plaforma de mobile, am fost atenti la gama de produse si la disponibilitatea acestora in stoc, am fost mai performanti din punct de vedere logistic fata de anii anteriori, ne-am concentrat pe prezenta noastra in Marketplace si in luna noiembrie, bineinteles, pe oferta de Black Friday”, mai spune Dragos Sirbu.

In 2017, Flanco si-a imbunatatit calitatea serviciilor de curierat, implementand o platforma pentru urmarirea eficienta a livrarilor la domiciliu. Astfel, 9 din 10 clienti care au ales serviciul de livrare la domiciliu au primit coletul in mai putin de 48h. Aplicatia ofera un proces simplu de definire si gestionare a transporturilor, impreuna cu o configuratie intuitiva pentru comenzi si standardizarea ciclului de viata al comenzii, indiferent de tipul acesteia (catre client, retur sau reparatii).

In contextul in care angajatorii fac eforturi sa gaseasca cele mai bune solutii de retentie si motivare a angajatilor, o parte importanta a investitiilor Flanco – de 20%, a mers anul trecut catre pregatirea angajatilor. Compania a continuat un program inceput in 2016 cu managerii sai, derulat apoi cu managerii care coordoneaza directorii magazinelor si ulterior cu primii 30 de directori de magazin, privind dezvoltarea unor instrumente de management al timpului prin stabilirea si urmarirea obiectivelor, controlul prioritatilor, comunicare, imputernicirea echipei sau cresterea productivitatii personale. Flanco a implementat si un mod de monitorizare in timp real a indicatorilor de performanta atinsi de forta de vanzare, precum si o platforma de e-learning, dezvoltand traininguri interne cu un continut adaptat pentru aceasta platforma, in special pentru a creste calitatea consultantei oferite in magazine. Toate aceste investitii s-au reflectat si in retentia de personal, care a cunoscut o imbunatatire semnificativa in 2017.

Citeste si:
Cum va arata piata electro-IT: influentele anului 2016
Reducerea TVA, CE 2016 si...

Pentru al doilea an consecutiv, compania a finantat programul Noua Ne Pasa, care urmareste combaterea abandonului scolar prin deschiderea de centre de tip afterschool pentru copiii defavorizati din mediul rural. Astfel, programul s-a extins anul trecut de la 6 la 15 scoli, respectiv de la 150 de copii la 600 copii din toata tara.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »



Citeste si
Sirbu, Flanco: Nu putem imagina atatea scenarii pe cat poate politicul