Microsoft Azure

Poate ca nu reprezinta cel mai atractiv business, dar decizia Microsoft de a realiza tranzitia catre o lume "cloud-first" a fost foarte importanta. Azure, platforma profesionala de servicii in cloud, oferita de Microsoft, desi se afla in urma concurentului Amazon Web Services (AWS) de ani de zile, compania si-a sporit constant baza de clienti, cat si veniturile. Avantajul AWS este doar ca a fost lansat inainte cu cinci ani inainte de Azure, potrivit Mashable.

Ar trebui sa ne asteptam ca Azure sa devina un business din ce in ce mai important pentru companie, datorita unor proiecte noi precum Project Kinect.

Microsoft trece pe abonamente

Una dintre cele mai importante schimbari pe care le-a realizat Microsoft in strategia de vanzari de-a lungul anilor este trecerea la modele bazate pe abonament pentru software-ul si serviciile sale. Inainte, daca ai fi dorit sa cumperi, de exemplu, Microsoft Office ar fi trebuit sa platesti foarte mult intr-o singura tranzactie. Acum, datorita Office 365, consumatorii persoane fizice si companiile pot achita doar o suma lunara sub forma de abonament, pentru produsele si serviciile Microsoft.

Aceasta schimbare de strategie in vanzari a reprezentat reteta de succes pentru Microsoft. Numarul de abonati persoane fizice la serviciile Office 365 a atins 30,6 milioane in ultimul trimestru, potrivit ultimului raport al companiei, in timp ce numarul de clienti persoane juridice a atins un record 135 milioane lunar. Strategia cu abonamentele nu functioneaza insa doar pentru Microsoft Office, ci si in business-ul legat de platformele Xbox, unde veniturile din gaming au sporit cu 18%, datorita cererii tot mai mare de software si servicii Xbox.

Google vrea sa-si aduca...
Citeste si: Google vrea sa-si aduca masinile autonome in Europa

Pariuri viitoare pentru Microsoft

Este, de asemenea, important sa vedem unde si-a plasat Microsoft viitoarele pariuri, si anume, in special in domensiul inteligentei artificiale si Internet of Things. Compania a facut importante investitii in aceste zone, care ar putea sa ofere rezultate importante in viitor. In timp ce Google si Facebook se straduiesc sa se depaseasca una pe alta cand vine vorba de inteligenta artificiala la nivel de consumator final, strategia Microsoft se invarte, in mare parte, in jurul utilizarii inteligentei artificiale pentru a-si spori oferta catre companii.

Sursa foto: Asif Islam / Shutterstock