Serviciile de car sharing sunt o optiune cunoscuta in mediul urban, 8 din 10 romani cunoscand cel putin un astfel de serviciu, arata un studiu iSense Solutions, desfasurat online, pe romanii din mediul urban. Cel mai cunoscut furnizor de astfel de servicii ramane Uber, de altfel si primul jucator intrat pe piata: 75% dintre romani declara ca au auzit de Uber, in timp ce 34% au auzit de BlaBlaCar, 26% de Taxify si 13% de Black Cab.

Cu toate ca le sunt cunoscute, un sfert dintre romanii care au aceste servicii disponibile in orasul lor nu le folosesc din cauza lipsei de incredere, pe cand o mica parte dintre ei (10%) nu o fac pentru ca nu pot comanda prin apelare telefonica sau pentru ca tarifele sunt prea mari (11%).

Aproape jumatate (47%) dintre romanii care au auzit de car sharing din orasele in care aceste servicii sunt disponibile le-au si utilizat: 40% dintre ei au apelat la Uber, 10% la Taxify, 8% la BlaBlaCar si 3% au folosit Black Cab. Uber este si serviciul cel mai des folosit, dintre cei care utilizeaza servicii de car sharing, 68% apeleaza cel mai des la Uber, in timp ce 11% folosesc cel mai des Taxify, 8% BlaBlaCar, iar 3% BlackCab.

Cele mai importante motive pentru care romanii din mediul urban apeleaza la servicii de car sharing sunt: amabilitatea soferilor (86%), siguranta (85%), modul de conducere al soferilor (81%) si posibilitatea de a comanda printr-o aplicatie (80%). In acelasi timp, pentru romanii care folosesc car sharing cele mai importante aspecte la care tin sunt reprezentate de: siguranta acestor servicii (76%), posibilitatea de a comanda prin aplicatie (74%), curatenia masinilor (74%), amabilitatea (74%) si modul de a conduce al soferilor (73%).

„Romanii apeleaza la car sharing si pentru experienta avuta in timpul accesarii serviciilor. Amabilitatea soferilor, sentimentul de siguranta, modul de conducere al soferilor si posibilitatea de a comanda prin aplicatie sunt printre principalele motive pentru care aceste servicii sunt accesate, si in acelasi timp sunt aspectele de care utilizatorii sunt cei mai multumiti. Putem spune ca romanii care folosesc servicii de car sharing sunt consumatori maturi, care apreciaza si experienta accesarii unui serviciu si nu se uita exclusiv la costul financiar”, afirma Andrei Canda, Managing Partner, iSense Solutions.

Dintre romanii care utilizeaza servicii de car sharing, 49% au platit cash, 30% au platit cu cardul, iar 22% au platit atat cash, cat si cu cardul. Cei care platesc cu cardul o fac pentru ca le este mai comod, suma se extrage automat (84%), nu trebuie sa aiba bani cash asupra lor (52%), platesc un pret fix, fara sa fie nevoie sa lase bacsis (41%) si este o metoda de plata sigura (38%).

Citeste si:
Metoda prin care soferii Bolt si UBER isi pacalesc clientii
Cum reusesc soferii de...

Studiul a fost realizat online de catre compania iSense Solutions pe un esantion de 990 de respondenti din mediul urban. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu varsta de peste 18 ani din mediul urban din Romania. Grad de eroare = +/- 3.11%, la un nivel de incredere de 95%.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Uber: aproape 6.000 de agresiuni sexuale in SUA in 2017-2018