Citand mai multe surse, Reuters precizeaza ca Amazon a format o echipa de ingineri in Edinburgh, Scotia, in 2014 pentru a gasi o cale de automatizare a procesului de recrutare.

Acestia au creat o serie de algoritmi bazati pe inteligenta artificiala care parcurgeau CV-urile concentrandu-se pe mai mult de 50.000 de cuvinte cheie, proces in urma caruia alegeau cei mai buni cadidati.

Insa, dupa un an de testare a solutiei, inginerii au descoperit ca avea o problema cu candidatii de sex feminin, pe care ii discrimina. Acest lucru se intampla din cauza faptului ca Inteligenta Artificiala din spatele solutiei era dezvoltata pe baza informatiilor colectate dintr-un numar de CV-uri acceptate de companie provenite in mare parte de la candidati de sex masculin. Din aceasta cauza Inteligenta Artificiala a ajuns la concluzia ca barbatii aveau intaietate in ceea ce priveste recrutarea, fiind declasate aplicatiile care contineau cuvantul “femeie” sau cele in care candidatii precizau ca au absolvit facultati care erau destinate exclusiv femeilor.

Dezvoltatorii au incercat sa aduca modificari asupra sistemului pentru a remedia “prejudecatile” pe care acesta le avea, dar nu erau in totalitate siguri ca Inteligenta Artificiala nu va gasi noi cai de a discrimina candidatii. Remedierea genului acesta de probleme algoritmice reprezinta, in general, o provocare deoarece Inteligenta Artificiala poate dezvolta “prejudecati” pe modelul celor cultivate in subconstientul uman.

Radiografia startup-urilor...
Citeste si: Radiografia startup-urilor romanesti: investitii de milioane de euro

Amazon a renuntat la inceputul anului trecut la proiectul de recrutare care folosea Inteligenta Artificiala, dupa ce si-au pierdut orice speranta ca problemele ar fi putut fi remediate. Conform acelorasi surse, recrutorii din cadrul companiei s-au uitat la recomandarile generate de solutia bazata pe inteligenta artificiala insa nu s-au axat doar pe informatiile oferite de aceasta.

Sursa foto: By Jonathan Weiss / Shutterstock.com