Catalin Costache, 39 de ani, este general manager si fondatorul companiei Expert Software, si a absolvit Facultatea de Electronica si Telecomunicatii din cadrul Universitatii Politehnice Bucuresti.

“La inceputul business-ului dezvoltam aplicatii mici, unele in sistem barter pentru ca apoi in urma unei cresteri 100% organice sa ne specializam in realizarea de solutii de business pentru industria de retail.

WALL-STREET.ro: Cum s-au schimbat cerintele/pretentiile clientilor Expert Software de-a lungul ultimilor ani? Ce doresc mai mult/mai putin/diferit? www.expertsupplier.com

Catalin Costache: Concurenta in industria de retail a fost intr-o continua crestere si acest lucru a antrenat si activitatea noastra prin proiecte din ce in ce mai sofisticate ce au avut mereu ca scop optimizari de procese, automatizari sau eliminarea timpilor de asteptare si a erorilor. Noi am perceput acest trend ca pe un avantaj pentru ca ne-a ajutat sa crestem valoarea know how-ului intern si ne-a oferit provocari din ce ince mai interesante si mai complicate.

Exigentele au fost mereu extrem de mari, mai ales datorita naturii aplicatiilor ce intr-o proportie de peste 90% au implicatii financiare, dar am reusit sa livram de fiecare data proiectele pe care le incepem datorita analistilor de business si programatorilor pe care ii avem si care au o experienta in domeniu.

Dublu interviu Lenovo: Despre...
Citeste si: Dublu interviu Lenovo: Despre paradoxul tehnologiei si umanul sau

Un alt aspect pe care l-am observat in platforma noastra de lucru colaborativ B2B Expert Supplier, este cresterea numarului de companii care doresc sa isi automatizeze diverse fluxuri de documente, altele de cat cele standard de comanda/aviz/receptie/factura, pentru ca au inteles avantajele digitalizarii, in acest moment fiind peste 2000 de firme ce folosesc platforma.

W-S.ro: Care sunt serviciie cu cea mai mare cautare in cazul Expert Software? De ce?

CC: Asa cum spuneam, in momentul de fata exista o evolutie considerabila in domeniul digitalizarii si automatizarii fluxurilor de documente, din ce in ce mai multi parteneri comerciali din diverse domenii dorind sa isi automatizeze procesele repetitive, care implica operarea manuala si genereaza costuri si erori. Avantajele majore ale schimbului electronic de documente se regasesc atat in eliminarea erorilor cauzate de introducerea datelor de catre operatori umani, dar mai ales in oportunitatea oferita angajatilor de a isi concentra activitatea asupra proceselor creative, care nu ar putea fi realizate fara interventia umana.

W-S.ro: Cum arata gama de clienti a Expert Software? Din ce categorii sunt cei mai multi clienti, cati dintre ei IMM-uri?

CC: In momentul de fata, predomina clientii din mediul de retail, atat lanturi mari de retail, cum ar fi Metro, Auchan, Profi, Cora, real,-si furnizorii acestora si cand vorbim despre furnizori, ne referim atat la producatori cat si la distribuitori, importatori. In ultima vreme ne-am indreptat insa atentia si catre alte domenii de activitate in care am constatat nevoia aceasta de automatizare si speram ca in viitorul apropiat raportul intre industriile pe care le acoperim din punct de vedere al serviciilor oferite sa tinda spre aliniere.

W-S.ro: Care sunt principalele provocari pe care le intampinati in prezent in extinderea/dezvoltarea/sustinerea business-ului si cum aveti in plan sa le depasiti?

Ce castiga canadienii,...
Citeste si: Ce castiga canadienii, asiaticii si austrialienii din outsourcing IT

CC: Dupa cum probabil deja stiti, piata muncii in domeniul IT este extrem de dificila, insa cererile pentru noi proiecte sunt in crestere. Din acest motiv, suntem in continua cautare de noi colegi programatori cu experienta. Chiar si in aceste conditii, ne-am marit echipa considerabil in ultimii doi ani – daca in 2016 Expert Software avea 18 angajati, acum suntem aproape 30, iar in 2017 am reusit sa dublam cifra de afaceri din 2016, ceea ce ne intareste convingerea ca ne facem treaba bine.

W-S.ro: Care a fost o greseala pe care ai facut-o si ce ai invatat din ea?
CC: Greseli cred ca au fost de-a lungul timpului, insa din fericire nu pot spune ca exista o anumita “greseala” care sa fi marcat cumva evolutia companiei, dar un lucru pe care l-am invatat este ca oamenii sunt cei care fac firma si aici regret pierderea unui programator foarte bun pentru ca am impartit atentia in multe locuri si nu am fost atent si la nevoile lui.

W-S.ro: Cati angajati are in prezent E S si cat de dificil este sa ii mentii motivati, avand in vedere cererea foarte mare de pe piata IT/Software?

CC: Pana la sfarsitul anului vom depasi probabil numarul de 30 de angajati si pentru ca, asa cum am mai spus, am foarte mare grija atunci cand imi aleg colegii, motivarea lor vine pe doua planuri – din cresterea constanta a salariilor si oferirea anumitor bonusuri sau prime - asa cum este si normal, dar si din satisfactia profesionala pe care ei o au dupa finalizarea fiecarui proiect. In plus, atunci cand este cazul, nu uitam nici de distractie: suntem o echipa tanara, colegi si prieteni in acelasi timp, motiv pentru care de la zilele de lucru si pana la petrecerile pe care le organizam in afara programului, activitatile noastre se desfasoara armonios.

W-S.ro: Daca ar fi sa pleci din companie pentru 6 luni sabatice, fara a mai comunica cu colegii, CARE ar fi o fraza pe care ai lasa-o, pana la intoarcere? Ce le-ai comunica colegilor/managerilor?

CC: Daca ar fi, desi nu as putea sta 6 luni fara sa lucrez, le-as spune sa citeasca in fiecare zi cand isi pregatesc cafeaua, mesajul de incurajare scris in bucataria noastra: “It always seems impossible, until it’s done!”. Iar mai apoi, cand se apuca de treaba, sa ridice ochii din monitor pentru a reciti motto-ul nostru: Keep IT simple, make IT work!™

W-S.ro: Estimare de venituri pentru 2018 vs 2017; pe ce va bazati estimarea?
CC: Fata de 2017, in 2018 estimam o crestere de aproximativ 30%, estimare fiind realizata pe baza industriilor noi pe care am inceput sa le asimilam anul acesta, dar si a competitiei tot mai acerbe din industria de retail ce are ca efect prioritizarea proiectelor de optimizare si digitalizare.

Endava s-a listat la Bursa...
Citeste si: Cu 2.500 de angajati in Romania, Endava s-a listat la New York