Pietele emergente sunt cele mai mature din punct de vedere digital, conform celui mai recent studiu privind indicele de Transformare Digitala, realizat in randul a 4.600 de lideri ai mediului de afaceri din peste 40 de tari.

In pofida ritmului alert al schimbarilor, cel mai recent studiu privind indicele de Transformare Digitala (TD), realizat de Dell Technologies, arata ca programele de transformare digitala ale multor companii se afla inca intr-un stadiu incipient. Acest lucru este evidentiat de 78% dintre liderii mediului de afaceri care recunosc ca transformarea digitala ar trebui sa fie mai raspandita la nivelul organizatiei lor. Mai mult de jumatate dintre liderii companiilor (51%) cred ca se vor confrunta cu dificultati in a satisface exigentele in schimbare ale clientilor in urmatorii cinci ani, in timp ce aproape unul din trei respondenti (30%) este ingrijorat ca organizatia sa va ramane in urma.

Dell Technologies, in colaborare cu Intel si Vanson Bourne, au intervievat 4.600 de lideri ai mediului de afaceri (de la directori la conducerea executiva) din cadrul unor companii de dimensiuni medii si mari din toata lumea. Scopul studiului a fost evaluarea eforturilor de transformare ale organizatiilor acestora.

Studiul a aratat ca pietele emergente sunt cele mai mature din punct de vedere digital, primele trei locuri la nivel mondial fiind ocupate de India, Brazilia si Thailanda. In schimb, pietele dezvoltate raman in urma: Japonia, Danemarca si Franta au obtinut cele mai mici punctaje in materie de maturitate digitala. In plus, pietele emergente sunt mai increzatoare in capacitatea lor „de a genera schimbare mai degraba decat a li se induce schimbare” (53%), in comparatie cu doar 40% in tarile dezvoltate.

In urma tendintelor

Indicele TD II se bazeaza pe primul indice TD, lansat in 2016. Comparatia intre cei doi ani evidentiaza ca evolutia a fost lenta, organizatiile reusind cu greu sa mentina ritmul ametitor al schimbarilor. Desi procentajul adoptatorilor digitali a crescut, nu au existat progrese la varf. Aproape patru din zece companii (39%) continua sa faca parte din cele doua grupuri care sunt cele mai putin mature din punct de vedere digital (codasii si urmaritorii digitali).

Expo Market Doraly se extinde...
Citeste si: Expo Market Doraly vrea sa deschida spatii comerciale in Cluj si Iasi

„In viitorul apropiat, fiecare organizatie va trebui sa fie una digitala, dar cercetarile noastre arata ca majoritatea dintre ele mai au mult de munca”, a declarat Michael Dell, presedinte si CEO al Dell Technologies. „Organizatiile trebuie sa isi modernizeze tehnologia pentru a lua parte la transformarea digitala, o oportunitate fara precedent. Iar momentul pentru a actiona este acum.”

Obstacole in calea transformarii si increderii

Constatarile studiului arata, de asemenea, ca liderii sunt pe punctul de a intra intr-o criza de incredere, 91% dintre acestia fiind descurajati de persistenta obstacolelor.

Principalele cinci obstacole din calea reusitei transformarii digitale:

  1. Preocuparile privind confidentialitatea si securitatea datelor (locul al cincilea in 2016)
  2. Lipsa bugetelor si resurselor
  3. Lipsa abilitatilor si cunostintelor de specialitate potrivite la nivel intern
  4. Modificarile legislative si de reglementare (locul al noualea in 2016)
  5. Cultura digitala imatura

Aproape jumatate dintre respondenti (49%) cred ca organizatia lor va reusi cu greu sa-si pastreze credibilitatea in urmatorii cinci ani. Aproape o treime dintre acestia (32%) nu cred ca propria organizatie va respecta reglementarile (cum ar fi Regulamentul general al UE privind protectia datelor). Unul din trei nu crede ca organizatia sa poate proteja datele angajatilor sau ale clientilor.

Raport PwC: Convergenta,...
Citeste si: Care sunt factorii cheie ai pietei globale de media si divertisment

Planuri pentru realizarea viitorului digital

Liderii au prezentat prioritati si investitii comune care sa ajute transformarea in viitor, printre care o atentie sporita acordata fortei de munca, securitatii si tehnologiei informatiei. 46% dintre organizatii dezvolta abilitati si aptitudini digitale interne, de exemplu invatand toti angajatii cum sa programeze, in crestere de la 27% in 2016.

Principalele investitii in tehnologie in urmatorii 1 – 3 ani:

  1. Securitatea cibernetica
  2. Tehnologia internetului lucrurilor (Internet of Things)
  3. Mediul multi-cloud
  4. Inteligenta artificiala
  5. Abordarea orientata spre tehnica de calcul

Performantele viitoare ale organizatiilor vor depinde de masurile pe care le iau astazi. De exemplu, Draper, un client al Dell Technologies, desfasura in mod traditional activitati de cercetare in domeniul apararii, dar incepe tranzitia spre domenii mai comerciale, cum ar fi stiintele biomedicale.

Adecco: Jumatate din joburile...
Citeste si: CEO Adecco: Vor disparea joburi. Competentele sunt noua valuta forte

„Tehnologia ne permite sa continuam sa rezolvam cele mai dificile probleme ale lumii, de la infrastructura si serviciile care stau la baza inovatiilor noastre la tehnologiile experimentale pe care le folosim, de exemplu, pentru a preveni diferite boli”, a declarat Mike Crones, CIO in cadrul Draper. „Nu am putea sa testam granitele cunoasterii si sa ne numim o companie de inginerie si cercetare, daca nu am fi o organizatie complet transformata si moderna la toate nivelurile.”

Cele mai mature tari din punct de vedere digital:

1. India
2. Brazilia
3. Thailanda
4. Mexic
5. Columbia

Cele mai putin mature tari din punct de vedere digital:

1. Japonia
2. Danemarca
3. Franta
4. Belgia
5. Singapore


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »



Citeste si
Mihai Draghici: Doua aplicatii care ar putea ajuta domeniul medical