Conform studiului GlobalWebIndex, cea mai ampla cercetare a consumatorilor digitali realizata la nivel global, care, pentru prima data, include date din Romania, 52% dintre consumatorii digitali romani folosesc trei sau mai multe device-uri pentru a se conecta la internet. 27% dintre romani folosesc functia de cautare vocala, iar numarul posesorilor de Smart TV este egal cu cel al romanilor care detin o tableta.

Mai mult decat atat, aproape o treime dintre romanii chestionati in cadrul studiului (28%) au declarat ca au folosit telefonul mobil pentru a scana un cod QR si 30% au spus ca au cumparat un produs sau un serviciu cu ajutorul mobilului.

Studiul GlobalWebIndex dezvaluie totodata ca industria de gaming este foarte atractiva pentru consumatorii conectati din Romania si ca exista un interes crescut pentru e-sports. Astfel, 50% dintre consumatorii romani sunt interesati de gaming, 54% folosesc aplicatii dedicate iar 17% dintre romani au o consola de gaming. In top trei jocuri favorite se inscriu: FIFA, Need for Speed si Mario iar o cincime dintre romanii conectati la internet declara ca au vizionat o competitie de e-sport online.

Cea de-a 10-a editie a studiului GlobalWebIndex a intervievat peste 110.000 de persoane din mai mult de 40 de tari si pentru prima data include date si despre consumatorii digitali romani, datorita eforturilor consolidate ale agentiilor Starcom si Zenith Media de a aduce acest studiu global si in Romania.

Rodica Mihalache, Head of Consumer and Business Insights, Starcom Romania declara ca „Suntem foarte fericiti ca am putut aduce in Romania aceasta complexa sursa de know-how (de la comportamentul si activitatile online ale consumatorilor romani, pana la impactul lor asupra anumitor industrii) si ca putem, cu ajutorul ei, sa dezvoltam insight-uri de comunicare si de business extrem de valoroase pentru clientii nostri”.

„Suntem foarte entuziasmati ca am putut aduce in Romania GlobalWebIndex” completeaza si Raluca Zancu, Media Research Director, Zenith Romania, „care ne ofera posibilitatea de a explora date intr-un mod mai complet si de a folosi noi tehnologii pentru a livra insight-uri si solutii de impact care sa genereze ROI si crestere profitabila pentru clientii nostri”

Jason Mander, Chief Research Officer, GlobalWebIndex adauga ca „Atat brandurile cat si agentiile au avut intotdeauna nevoie de insight-uri puternice din pietele locale iar acest lucru nu a fost usor de obtinut, de aceea suntem fericiti ca am putut sa-i sprijinim pe cei de la Publicis Media sa descopere comportamentele si atitudinile complexe si unice ale consumatorilor digitali romani. Studiul nostru, care se extinde in 45 de tari, face ca aceste insight-uri sa fie foarte usor accesibile ceea ce este o schimbare de paradigma”.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »



Citeste si
Opt din zece angajati romani cred ca jobul lor e valoros