Forumul pentru Inteligenta Artificiala si Robotica - FAIR este o o entitate recent Infiintata si orientata spre tehnologie si inovatie. Derulam proiecte de cercetare, experimentare si implementare in domeniile web, chatboti, voiceboti, mobil, invatare automata si inteligenta artificiala.

Ce este un chatbot?

Construit pe baza algoritmilor de Machine Learning/Deep language si a modelelor de retele neurale/inteligenta artificiala, un chatbot este un software care se poate angaja in conversatii asemanatoare omului. Conversatiile cu utilizatorii se deruleaza printr-o interfata de chat utilizand metode text sau vocale/auditive.

Chatbotii sunt construiti pe platforme cu arhitectura specifica integrati in aplicatii de mesagerie cum ar fi Skype, Skype pentru Business, Slack, Microsoft Teams, Facebook Messenger etc sau asistenti virtuali precum Alexa , Cortana si OK Google pentru a discuta cu utilizatorii finali.

Progresele in inteligenta artificiala si componentele complementare de Machine Learning si Natural Language Processing (NLP), conduc la construirea de chatboti extrem de inteligenti, cu raspunsuri relevante intr-un limbaj natural. De asemenea, chatbotii fac conversatie prin dialog, foarte aproape de experienta umana.

Pana in 2021, mai mult de 50% dintre intreprinderi vor aloca bugetele anuale mai mari pentru proiecte de tip chatbot, decat pentru dezvoltarea traditionala a aplicatiilor mobile.”

In epoca post-app, chatbotii vor reprezenta inteligenta artificiala si vor transforma modul in care sunt construite aplicatiile. Aplicatiile traditionale, care sunt descarcate de pe un magazin pe un dispozitiv mobil, vor deveni doar una dintre numeroasele optiuni pentru clienti.” - Gartner Top Strategic Predictions for 2018 and Beyond, October 3,2017

Domenii de aplicabilitate pentru Chatboti

In prezent, exista o varietate de aplicatii, toate actionand pentru rezolvarea unui aspect singular din activitatea unei organizatii. Pentru ca numarul acestora este prea mare, angajati sunt nevoiti sa acceseze mai multe aplicatii pentru aa derula diferite sarcina, iar departamentul IT trebuie sa-si petreaca o perioada considerabila de timp pentru administrare si suport. Acest dezavantaj dispare prin utilizarea chatbotilor, care pot integra mai multe aplicatii si astfel reduc numarul acestora. Chatbotii actioneaza ca un singur punct de contact si ofera o experienta cognitive unitara. Chatbotii, de asemenea, se ocupa de securitatea si autentificarea utilizatorilor.

La ora actuala, chatbotii sunt integrati pe platformele de mesagerie. Slack, Facebook Messenger, Telegramm etc. De ce ar mai folosi cineva o aplicatie pentru a rezerva un zbor? Cu aplicatia trebuie sa se conecteze, sa introduca detaliile calatoriei, apoi sa aleaga un zbor, sa-l plateasca si, in sfarsit, logout. Unui chatbot ii comunica verbal sau in scris detaliile de calatorie si acesta va avea grija de restul detaliilor.

Chatbotii au mai multe avantaje. Sunt mai simplu de construit, usor de instalat, autentificare mai simpla si interfata cunoscuta. Nici macar nu trebuie parasita platforma de comunicatii. De asemenea, la un chatbot, interfata este utilizata in ambele sensuri. Initiaza actiuni atunci cand aveti este nevoie, precum si raspunde la solicitari, este ca si cum ati vorbi cu un alt angajati uman.

AI pentru fiecare industrie

Chatbotii aduc valoare multor industrii, marind considerabil experienta clientilor si eficienta afacerii.

Integram cerintele si specificul clientilor cu experienta noastra profesionala in dezvoltarea sistemelor chatbot, pentru a genera avantaje competitive reale. Putem spune fara a gresi, ca chatbotii aduc o valoare mare pentru o gama foarte larga de afaceri, prin cresterea disponibilitatii si calitatii serviciilor. Chatbotii sunt activi 24 de ore din 24, pot fi instruiti si devina tot mai bune pe masura ce castiga experienta, nu se infurie niciodata, nu sunt obositi sau plictisiti.

Industria Hoteliera:

Chatbotii schimba modul in care companiile interactioneaza cu clientii si rezolva problemele. Acestia pot oferi raspuns rapid 24/7, 365 de zile pe an. De asemenea, pot trimite mesaje, catre milioane de clienti, pentru orice modificare aparuta in activitatea companiei.

e-commerce

Chatbotii pentru comertul electronic sunt conceputi pentru a ajuta la accelerarea operatiilor de cumparare executate de client, pentru a face recomandari despre produse si pentru a oferi servicii si asistenta clientilor.

Servicii financiare

Companiile bancara sau de asigurari instaleaza chatboti pentru informarea clientilor despre investitii, tipuri de carduri, informatii despre imprumuturi si informatii despre cont, prin dialog.

Calatorii si turism

Chatbotii utilizati in turism pot trimite anunturi, livra bilete, simplifica inscrierile in operatiuni turistice, deruleaza cautari si achizitii personalizate, ofera optiuni de zbor etc. Pot fi utilizati si pentru a informa turistii asupra locurilor vizitate sau pentru a indruma turistii spre locurile interesante de vizitat.

Educatie

Chatbotii schimba fata educatiei prin personalizarea proceselor, ajutand oamenii sa invete limbi straine, feedback-ul pentru studenti, evaluarea profesorilor, evaluarea cursurilor, familiarizarea unui student cu cultura scolara si formalitatile administrative.

Sanatate

Chatbotii indeplinesc sarcini pentru receptioneri, asistente medicale si interni si ii ajuta pe medici cu rapoarte despre pacienti, verificand recuperarile post-operatorii, evaluand interactiunile cu medicamentele si alte sarcina administrative.

Gestionarea Resurselor Umane

Chatbotii pot derula un interviu de angajare si astfel contribuie la rezolvarea mai rapida a cerintei de resurse umane. Extind capacitatea de lucru a departamentelor HR, preluand si activitati de arhivare, ofertare, notificare, interactiuni cu angajati etc.

Utilitati

Tehnologiile AI ajuta la urmarirea unui numar mare de parametri pentru a detecta anomalii / nereguli si pentru a atentiona si contribui la reglarea automata a sistemelor de furnizarea energiei, apei, aerului. Chatbotii pot oferi suport 24/7 pentru clienti, pot raspunde la intrebarile consumatorilor si pot oferi perspective pentru rezolvarea rapida a problemelor lor imbunatatind astfel experienta clientilor si scazand costurile.

Media si divertisment

Industria mass-media si a divertismentului se confrunta cu o transformare rapida, media digitala fiind in centrul atentiei in toate domeniile.

Chatbotii intervin pe cateva planuri:

- informare despre continutul media, evenimente, acces, locatie etc

- conectarea cu utilizatorii si difuzarea campaniilor utilizand informatiile personalizate

- livrarea de continut media la cerere: jocuri, muzica, filme, videoclipuri etc.;

- asistenta in timp real

Industria jocurilor de noroc

Chatbotii pot ajuta industria jocurilor de noroc sa reduca costurile serviciilor de suport pentru jucatori si sa accelereze timpul de acces, prin interactiuni proactive cu clientii si gestionarea tranzactiilor simple.

in concluzie, Inteligenta artificiala conversationala este in zorii unei noi ere, cea a interfetei om-masina prin voce. Poate ca, dupa o perioada de experiente mai mult sau mai putin reusite, se va impune sau poate ca va urma o perioada de utilizare interfetei GUI si VUI, dupa necesitatile reale. Este, insa, cu siguranta, un moment perfect pentru antreprenorii si pasionatii de Inteligenta artificiala sa experimenteze noi situatii de realizare si utilizare.

Forumul pentru Inteligenta Artificiala si Robotica - FAIR, isi propune sa promoveze aplicatiile de Inteligenta artificiala in societatea romaneasca prin dezvoltarea de aplicatii specifice, prin modelele de instruire a computerelor (Machine Learning) si prin instruirea dezvoltata a computerelor (Deep Learning). Pentru mai multe informatii asupra activitatii si proiectelor FAIR accesati site-ul www.fairnet.ro sau contactati-ne la office@fairnet.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri