Atunci cand alegi o masina, te uiti la brand, la cai putere, cilindri, model si intri in amanunte, pentru ca, pana la urma, reprezinta o investitie importanta. Atunci cand alegi o camera foto, ar trebui sa urmezi pasi similari – brand, megapixeli, insa nu foarte multi intra si in detalii privind tehnologia din spate. “In Romania este un mimetism – vad la tine un brand si, automat, te gandesti ca este cea mai buna alegere!”, considera Eduard Boistean, regional business director Romania si Bulgaria la Panasonic.

Romanii ar trebui sa gandeasca achizitia unei camere foto mai in amanunt, mai ales atunci cand esti dispus(a) sa investesti timp si bani destul de multi in acest scop. “Trebuie sa vezi cate obiective ai disponibile, cate accesorii sunt compatibile pentru sistemul tau. Panasonic, de exemplu, este partener traditional cu Leica si Sigma, putand oferi, deci, o gama extrem de variata de accesorii si incredere suplimentara”.

De asemenea, clientul roman trebuie sa se gandeasca la ce fel de fotografie va dori sa faca si, ulterior, sa discute cu specialisti despre camerele cele mai bune in acest sens. “Accesoriile sau chiar camerele in sine difera atunci cand vrei sa faci portrete, peisaje sau poze stradale. Pentru travel, de exemplu, conteaza portabilitatea, de exemplu Lumix G, pentru portrete conteaza si rezolutia si asa mai departe”.

De aceea, produsele nou prezentate de Panasonic, seria Lumix S, cu preturi de pornire de la circa 2.500 de euro, sunt comercializate doar la magazine specializate – F64.ro sau FotoHobby.ro, de exemplu.

Nu sunt site-uri sau forumuri dedicate pasionatilor de fotografie

“Este foarte important ca procesul de achizitie al unei camere atat de performante ca cele din aceasta serie sa fie insotite de un hands-on, de sfaturile specialistilor. Din pacate, Romania nu se poate compara la nivel de magazine specializate cu Germania, de exemplu, unde sunt magazine specializate aproape peste tot”, spune Eduard.

Mai mult, oficialul Panasonic spune ca nu a mai vazut site-uri dedicate domeniului foto sau cluburi de fotografie. “Nu mai sunt atat de multe comunitati foarte mari care sa se stranga, sa discute, sa faca schimb de sfaturi si opinii. Tine si de stilul de viata – acum totul este mai rapid, lumea e mai stresata…si uneori nu mai gasesti timpul necesar sa faci si altceva”.

Aceste lucruri influenteaza negativ piata, intrucat nu mai gasesti atat de usor pareri obiective, e mai greu pentru clienti sa aleaga, sa afle pareri avizate, sa comenteze. “Noi ne raportam mai mult la review-uri din afara si, ce spuneam mai devreme…mimetism”.

In Bulgaria, de exemplu, pasionatii foto aloca mai mult timp acestor activitati, au evenimente mai multe decat in Romania, desi piata este mai mica.

Strategia Panasonic este chiar aceasta – sa isi extinda canalele de promovare, sa interactioneze cu cat mai multi oameni, sa participe la mai multe evenimente – de exemplu, clientii vor putea testa produsele la un eveniment de nunti din Sibiu care va avea loc saptamana viitoare.

“Din pacate, cu exceptia Bucurestiului si Clujului, ocazia de a testa camere foto performante este destul de redusa, neexistand business-uri specializate. Si vorbim de orase mari, cu oportunitati majore – Iasi, Timisoara, Constanta.

Piata foto – 21 de milioane de euro

Valoarea pietei foto este de circa 21 de milioane de euro si, per total, scade. “Singurul domeniu care creste este pe mirorless, lucru care ne bucura, este fix pe focusul nostru. Segmentul mirorless este singurul cu cresterea cea mai mare, 17,5% in valoare, iar fullframe-ul are o pondere importanta”.

Lumix S1 si S1 R, primele camere mirorless full frame. Panasonic este prima companie care a lansat o camera mirorless in piata, in 2008. Panasonic va dezvolta peste 10 modele de obiective pana in 2020.

In urmatorul an, Panasonic estimeaza ca va vinde “sute de unitati” Panasonic Lumix S1 si S1R.

Lumix S1, disponibil la un pret de 12.000 de lei, are, printre altele, urmatoarele specificatii: https://www.f64.ro/lumix%20s1

Panasonic investeste 256...
Citeste si: Panasonic investeste 256 milioane dolari in fabrica Tesla
  • Senzor CMOS de 24.2 MP
  • Procesor de imagine Venus Engine
  • Video 4K 60p/50p
  • Stabilizarea imaginii cu sistem Dual I.S.
  • Vizor electronic cu ecran OLED 5760K

Panasonic Lumix S1R, model de 22.000 de lei, are specificatii precum:

  • Senzor de imagine full-frame
  • Pixeli efectivi: aproximativ 47M
  • Video 4K 60p/50p
  • Stabilizare imagine: Dual I.S.
  • Montura tip L de la Leica
  • Filet filtru: 77mm

Smartphone-ul, “entry level”-ul viitorilor fotografi

Adevarat, telefoanele mobile “musca” din piata foto insa, pe de alta parte, oficialii Panasonic prefera sa vada partea plina a paharului. “Telefonul mobil este o solutie la indemana, insa tehnic nu poate egala in acest moment fotografia profesionala. Faptul ca din ce in ce mai multi oameni fotografiaza, este interesata de fotografie, reprezinta un potential major. Unii vor dori sa faca trecerea de la un smartphone, la un aparat foto profesional.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »



Citeste si
Reduceri de Paste: televizoare smart cu diagonala mare la preturi mai mici