Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a amendat cu 70.000 de lei un operator de telefonie mobila din cauza faptului ca a majorat costurile abonamentelor. Autoritatea considera ca, in acest caz, operatorul a utilizat o practica comerciala incorecta, deoarece a ales sa transfere anumite costuri - aparute ca urmare a unor modificari legislative -, in sarcina consumatorilor, folosind o pozitie de forta dominanta si psihologica. Peste 2,3 milioane de abonati sunt vizati de aceasta practica incorecta.

"Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a realizat un control la unul din operatorii de telefonie mobila prezenti pe piata, autosesizandu-se in ceea ce priveste mesajele pe care acesta a inceput sa le trimita abonatilor sai, prin care ii informeaza de cresterea costurilor abonamentelor, ulterior demararii controlului inregistrandu-se si reclamatii pe aceasta speta. Decizia operatorului vizat a fost luata in baza unei clauze contractuale care da dreptul operatorului economic sa majoreze costul abonamentului, in mod unilateral, oricand acesta considera necesar", se arata intr-un comunicat al ANPC.

In urma controalelor declansate de ANPC, s-a constatat incalcarea Legii 363/2007 republicata, respectiv Art. 2 lit. h, care precizeaza ca legiuitorul defineste "diligenta profesionala - competenta si grija asteptate, in mod rezonabil, de un consumator din partea comerciantilor, in conformitate cu practicile corecte de piata si/sau cu principiul general al bunei-credinte, in domeniul de activitate al acestora", si Art. 4 alin. 1, care precizeaza cazurile in care o practica comerciala este incorecta.

"S-a constatat ca operatorul economic respectiv utilizeaza o practica comerciala incorecta, contrara diligentei profesionale, deoarece a ales sa transfere anumite costuri - aparute ca urmare a unor modificari legislative -, in sarcina consumatorilor, folosind o pozitie de forta dominanta si psihologica. Acest lucru s-a produs prin majorarea abonamentelor cu o suma de bani, crestere ce ar putea fi acceptata de majoritatea abonatilor in conditiile in care procedurile de renuntare la contract, sau de portare a numarului intr-o alta retea, sunt complicate si necesita o anumita perioada de timp. Astfel, furnizorul de servicii deformeaza sau este susceptibil sa deformeze, in mod esential, comportamentul economic al consumatorului mediu, care este deja intr-o relatie contractuala cu acesta", precizeaza reprezentantii aNPC.

In urma controalelor efectuate, ANPC a aplicat o sanctiune in valoare de 70.000 lei, in conformitate cu prevederile Legii 363/2007 republicata, privind practicile incorecte.

"Avand in vedere ca informatiile trimise, sau care urmeaza a fi trimise, de catre operatorul economic, cu privire la majorarea pretului pachetului de servicii, pot avea impact asupra unui numar de 2.338.617 consumatori, in temeiul prevederii art. 13 alin. 1 lit. b din Legea 363/2007 republicata, comisia intrunita la nivelul ANPC va analiza posibilitatea dispunerii incetarii practicii comerciale incorecte, chiar daca aceasta nu a fost inca utilizata, insa acest lucru este iminent", se mai spune in comunicat.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »



Citeste si
Amenzi de un milion de lei pentru comerciantii de legume si fructe