Comertul romanesc va inregistra, in acest an, cel mai spectaculos Black Friday din istorie, cu peste 10 milioane de produse vandute in numai cateva zile si incasari de circa 300 de milioane de euro la nivelul lunii noiembrie, arata o analiza Frames, realizata pe baza estimarilor din piata.

Cea de-a 9 editie a Black Friday a debutat deja la unele magazine, insa punctul culminant va fi pe 15 noiembrie, ziua in care toti marii jucatori din piata, de la IT&C la fashion, home&deco, food, beauty, servicii etc. au anuntat campanii speciale in care reducerile de preturi vor merge pana la 80-90%.

Potrivit estimarilor analistilor de la Frames, editia din acest an va aduce un plus de cel putin 50 de milioane de euro incasari pentru retaileri, in conditiile in care campania de "Black Friday" a ajuns la un nivel de maturitate.

"De la gestiunea stocurilor la pricing, extinderea optiunilor de plata (rate fara dobanda, leasing etc.) si campaniile de promovare mult mai bine targetate, 2019 va consemna un plus semnificativ la capitolul oferte si servicii de suport. Business-ul de Black Friday 2019 vine, pe de alta parte, intr-un moment cum nu se poate mai bun si in privinta cererii, cresterile de salarii si modificarea obiceiurilor de consum generand un plus semnificativ si in acest segment", arata analiza Frames.

In 2018, Black Friday a adunat, in numai citeva zile, vanzari de 250 de milioane de euro, cu eMAG, Altex & Mediagalaxy, Flanco si FashionDays in prim-plan. Unul dintre liderii pietei care si-a declarat oficial rezultatele de Black Friday, eMAG, a inregistrat vanzari cu 28% mai mari decat in 2017, acestea ajungand la nivelul de 460 mil. lei. Platforma de e-commerce a adunat, in numai o zi, 9.5 milioane de vizite si a atras peste 55.000 de clienti noi.

Citeste si:
Ferrari-ul scos de eMAG la vanzare a fost vandut
Ferrari-ul scos de eMAG la...

Flanco estima, zilele trecute, ca 2019 va aduce cel mai mare Black Friday din istoria companiei, cu reduceri la peste 750.000 de produse in online si in 155 de magazine din 114 orase.

"In 2019, polarizarea accentuata a cererii, constatata in anii trecuti, a inceput sa se disipeze. Toti marii jucatori din piata au invatat din lectia Black Friday, astfel ca ofertele vor consemna o paleta mai larga de produse si servicii, la preturi competitive. Si clientii s-au maturizat, alegerea trecand tot mai mult din zona de impuls in cea de target, iar folosirea motoarelor de comparatie a ofertelor a devenit tot mai relevanta", arata analistii.

Frames: Calitatea bate pretul in 2019 de Black Friday

Black Friday-ul din 2019 va aduce in prim-plan calitatea produselor si abia in planul secund preturile, arata analiza. "Cresterea veniturilor unei bune parti din populatie, a nivelului de trai in general, tinde sa duca cererea de produse si servicii intr-o zona superioara celei din anii trecuti. Dupa ani de zile in care au cumparat exclusiv in functie de pret, ignorand calitatea, focusul va fi in 2019 pe produse si servicii durabile, pe brand, calitate si garantie", afirma Adrian Negrescu, managerul Frames.

In prim-plan se vor afla electrocasnicele precum televizoarele cu diagonale de peste 100 cm, cuptoarele electrice, plitele pe inductie, masinile de spalat rufe/vase sau frigiderele, acolo unde tehnologia a evoluat semnificativ in ultimii ani, iar raportul pret-calitate a devenit unul foarte bun.

Citeste si:
Black Friday eMAG 2019: Cand va anunta retailerul ofertele
Black Friday eMAG 2019: Cand...

Cresterea cererii in acest segment vine si in conditiile in care si rata de inlocuire a acestora a scazut vertiginos de la 10 la 5-6 ani, pe fondul cresterii puterii de cumparare.

Un alt segment care va asigura un plus semnificativ in Black Friday 2019 va fi cel de beauty & fashion. ,,De la aparatura cosmetica la haine si incaltaminte, ofertele vor fi mult mai diversificate si mai bine evidentiate decat in anii trecuti, in ton cu evolutia semnificativa a pietei de profil. Intrarea in piata a unor noi platforme internationale din sectorul de fashion, mai ales in zona de online, va insemna un boost la nivel de game de produse si o presiune suplimentara pe preturi’’, arata analiza.

2019 va aduce oferte extinse si in zona de amenajari interioare, home & deco. In segmentul materialelor de constructii, de exemplu, Mathaus va veni pe 15 noiembrie cu o oferta speciala destinata casei, de la obiecte sanitare si instalatii la scule si unelte specifice. Si in zona de mobila se anunta discounturi semnificative, cu Vivre si Mobexpert in prim-plan.

"Cresterea veniturilor, completata de extinderea modalitatilor de plata in rate, determina tot mai multi romani sa-si reamenajeze locuintele, sa schimbe mobila achizitionata in trecut, in anii de boom economic de dinainte de criza, sa refaca instalatiile sanitare, sa schimbe centralele termice, caloriferele etc", afirma analistii.

Citeste si:
Romanii cheltuiesc cel mai mult in online pe sejururi
Romanii cheltuiesc cel mai...

Oferte interesante, de Black Friday, vor putea fi gasite si in zona auto, acolo unde dealerii pregatesc campanii promotionale cu target pe cei care detin, in prezent, masini mai vechi de 10 ani (vezi discutia cu taxarea din Capitala), si in zona de imobilare, unde ofertele vor include locuri de parcare gratuite si amenajari interioare incluse in pachet.

"Black Friday 2019 va fi, fara indoiala, cel mai profesionist eveniment de shopping organizat vreodata in Romania", estimeaza analistii.

Sursa foto: MiniStocker / Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »



Citeste si
Ultimul Black Friday inainte de criza?