FAN Courier, cel mai mare jucator de pe piata de curierat, cu o cifra de afaceri care ar putea depasi 70 de milioane de euro anul acesta, are langa Bucuresti un centru modern, automatizat, un fel de parc de distractii pentru colete, cu o capacitate maxima de sortare de 9.000 de unitati pe ora, aproximativ 100.000 pe zi, cifra care ar putea fi atinsa de Black Friday.

Anul viitor, compania are in plan deschiderea unui al doilea hub la Brasov, compus din birouri si depozit, pe o suprafata de 30.000 de metri patrati.

Activitatea intensa la FAN Courier incepe la ora 17

Hub-ul FAN Courier de langa Bucuresti scaneaza zilnic 80.000 de colete, cu ajutorul celor 180 de angajati. Centrul are 84 de tobogane si 114 porti, dintre care 44 de intrare si 70 de iesire. Se lucreaza in doua ture, 30 de oameni sunt in depozit pe tura de zi, intre 6:00 si 14:00, iar 150 pe tura de seara, intre 16:30 si 00:30. Zona de camioane este in partea din spate a depozitului si are 80 de angajati.

Hub-ul are o banda automata care proceseaza 8.000 de plicuri pe ora si un modul manual unde pot fi sortate inca 6.000 de plicuri pe ora, la final fiind asezate in 120 de cutii pentru expeditii.

In Bucuresti intalnim zilnic 400 de masini FAN Courier care pleaca din depozitele Pipera, Sema si Aparatorilor. Partea din sud, sud-est a tarii este sortata in Bucuresti, ne spune Marian Stanescu, seful depozitului FAN Courier.

FAN Courier are 105 filiale si peste 80 de trasee care trec prin cateva puncte de tranzit unde se sorteaza marfa, Bucuresti, Brasov, Sibiu, Cluj, Bacau, Focsani. In unele cazuri sunt expeditii care trec prin 7-8 maini din orasul de unde pleaca pana la destinatie. Compania are o flota de peste 2.000 de vehicule si peste 30.000 de clienti.

Black Friday va duce la capacitate maxima activitatea FAN Courier in hub-ul din Bucuresti

Anul acesta este cel de-al patrulea an de Black Friday in Romania si se anunta cel mai mare. Neculai Mihai spune ca "pentru FAN Courier o sa fie un Black Friday altfel, nu de o zi ci de o saptamana. Clientii preconizeaza comenzi de doua ori mai mari fata de anul trecut".

Cei trei manageri au mai spus ca se asteapta ca magazinele sa fie mai pregatite anul acesta, dupa ce anul trecut nu au facut fata sa impacheteze comenzile in aceeasi zi si „au dat vina pe curieri” pentru faptul ca produsele nu au ajuns in 2 zile la destinatie. FAN Courier considera ca magazinele ar trebui sa anunte cand numarul de comenzi a depasit cu mult capacitatea zilnica ca livrarea se va face in 3-4-5 zile. FAN Courier s-a pregatit de 5-6 luni in acest sens si a crescut flota de masini si numarul angajatilor.

FAN Courier lucreaza cu mai mult de 3.000 de magazine online

In prezent, peste 30% din cifra de afaceri FAN Courier, de 62 milioane euro in 2013, provine din comenzile primite de la retailerii online, fata de 5% in urma cu 4-5 ani.

"Datele la 9 luni arata ca, fata de estimarea de la inceputul anului de 10-15%, avansul cifrei de afaceri se apropie de 19%. Urmeaza ultimul trimestru, cea mai buna perioada a anului, si credem ca vom incheia cu o crestere de 20% si venituri de peste 70 milioane de euro", a adaugat Patrascanu.

Master Planul de Transport nu tine cont de prioritatile Romaniei

Referitor la infrastructura, FAN Courier mai spune ca „problema Romaniei nu este ca nu are autostrazi, ci ca soselele vechi sunt blocate, iar Master Planul de Transport nu tine cont de prioritatile Romaniei si este incomplet. Dacia are nevoie de autostrada intre Pitesti si Sibiu”.

Proiectele de autostrazi incluse in Master Plan sunt Sibiu - Brasov (103 km), Ploiesti - Comarnic (49 km), Craiova - Pitesti (115 km), Comarnic - Brasov (54 km), Brasov - Bacau (158 km) si Gilau - Bors (177 km). Master Planul cuprinde constructia de drumuri expres insumand aproximativ 2.200 km.

Felix Patrascanu a infiintat, impreuna cu fratii Adrian Mihai si Neculai Mihai, in urma cu 16 ani compania FAN Courier, cel mai mare jucator de curierat din Romania cu peste 17 milioane de expeditii lunar.

Scurt istoric:

1998: Felix Patrascanu impreuna cu fratii Adrian Mihai si Neculai Mihai infiintau compania FAN Courier.
2006: FAN Courier devine leader de piata cu o echipa de 1.200 de oameni si o flota de 900 de autovehicule.
2007: Echipa creste la 1800 de oameni si flota la 1300 de autovehicule. Investitii totale au urcat la 7 milioane de euro.
2008: 2000 de oameni si 1500 de autovehicule. 9 milioane de euro au fost investite in consolidarea si dezvoltarea companiei.
2009: 2300 de oameni si peste 1500 de autovehicule. Investitiile urca la 11 mil. euro.
2010: FAN Courier incepe investitiile la prima banda de sortare colete de care dispune un serviciu de curierat din Romania si intra in faza finala a pregatirilor pentru relocare intr-un nou sediu.
2011: Este anul in care FAN Courier finalizeaza investitiile atat pentru prima banda de sortare colete din Romania, cat si pentru prima banda de sortare plicuri. Compania continua sa-si extinda reteaua si ajunge la un numar de 14.000 de clienti, dintre care aproximativ 90% sunt persoane juridice.
2012: FAN Courier mizeaza pe inovatii si pe servicii specializate. Incepand cu luna aprilie, clientii pot accesa aplicatia FAN Courier disponibila pe Android si App Store, aplicatie care permite verificarea statusului curent al unei livrari dupa AWB, primirea de notificari push atunci cand expeditia al carei expeditor esti s-a livrat, dar si estimarea de cost pentru o expeditie si plasarea de comenzi. Cele aproximativ 15,5 milioane de expeditii cu ajutorul a 1550 de autovehicule au dus la o cifra de afaceri de 54,7 milioane de euro.
2013: Este un an in care s-au facut investitii majore pentru dezvoltarea companiei. 1.5 milioane de euro au fost investiti pentru demararea proiectului de largire a depozitului si alte 3 milioane de euro pentru innoirea parcului auto, investitii in IT, training si sedii locale. Parcul de masini are in dotare peste 1.600 de autovehicule si se realizeaza lunar peste 17 milioane de expeditii, pe toata suprafata tarii.

FAN Courier participa in aceasta toamna la a doua editie a conferintei retailArena, unul dintre cele mai importante evenimente dedicate comertului traditional si online din acest an.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri