Aproape 200 de milioane de lei au fost platiti online de "Black Friday", in acest an, pe 15 noiembrie, mai mult cu 26% in comparatie cu editia din anul precedent, arata rezultatele finale ale campaniei, publicate sambata, de catre procesatorul de plati PayU Romania.

Conform datelor citate, in ziua reducerilor, in intervalul orar 00:00 - 23:59, s-au cumparat produse cu plata online de 198,02 de milioane de lei, din care peste 22% dintre tranzactii au fost in rate, iar 34% cu un singur click, potrivit Agerpres.
Numarul de tranzactii a ajuns la 338.229, cu peste 43% mai multe decat in 2018, in timp ce minutul de aur a fost la ora 7:28, cu 2.140 de tranzactii, iar media tranzactiilor pe minut a fost de 310.

Totodata, valoarea medie a cosului de cumparaturi a fost de 572 lei, iar al celui in rate de 1.018 lei

Pe durata evenimentului din acest an "Black Friday", romanii au cumparat online, in rate, de peste 77,29 milioane de lei, cu o treime (33%) mai mult fata de anul precedent, si cu o pondere de 39% in totalul volumelor. Pana la miezul noptii, numarul de tranzactii procesate cu rate s-a ridicat la 75.909, in crestere cu 26%, de la an la an, si cu o pondere de 22,44 % in totalul tranzactiilor.

Potrivit PayU Romania, 41% din suma cheltuita de catre romani cu ocazia "Black Friday" a fost cu un singur click si a avut o valoare de 82,63 milioane de lei, cu 15,16% mai mare decat in anul anterior. Numarul total de tranzactii cu plata cu un click a fost de 115.915, in crestere cu 25% raportat la perioada de referinta. Ponderea in total tranzactii a fost de 34,3%, iar valoarea medie pe tranzactiile cu un singur click a ajuns la 713 lei.

In ceea ce priveste produsele cumparate, cu preponderenta, in ziua reducerilor, pe primul loc s-au clasat cele din IT&C - cu peste 46,75% din totalul tranzactiilor, urmate de eTail (peste 34,25%) si servicii (peste 8,90%). Datele centralizate de PayU arata, pe de alta parte, ca "Black Friday" din Romania a ramas un eveniment de interes si pentru alte tari.

Astfel, valoarea totala a volumelor procesate din alte state s-a majorat la 14 milioane de lei, cu peste 62% mai mult comparativ cu anul 2018, si cu o pondere de 7% din valoarea totala a volumelor procesate. De asemenea, totalul tranzactiilor cross-border s-a ridicat la 35.000, in crestere cu 100% la nivel comparativ, in timp ce topul primelor trei tari de unde s-a cumparat in Romania este ocupat de Marea Britanie - cu peste 5% din totalul tranzactiilor, Ungaria (2,42%) si Bulgaria (0,33%).

Cea mai mare tranzactie online s-a ridicat la valoarea de 57.949 de lei si a fost inregistrata la ora 19:30, noteaza sursa citata. PayU, furnizor global de servicii de plata pentru companii, este lider pe pietele din Europa Centrala si de Est si proceseaza tranzactii pentru comercianti, precum: Allegro, AmRest, Avon, Blue Air, Makro, Orange, PKP Intercity, Play, Showroom.pl, TUi si Virgin Mobile.

In Romania, compania lucreaza cu parteneri ca: Telekom, BlueAir, Paravion, eMag, Flanco, UPC, Elefant.ro, Altex, Flori de Lux, Magnolia, NN Asigurari, Allianz Direct, Eventim.ro, Decathlon, Fashion Days si altii.

La nivel global, PayU Group opereaza in 18 tari pe patru continente pentru sute de mii de comercianti si este divizia fintech si de plati online a Prosus, un grup global din domeniul online, detinut de Naspers, o companie multinationala originara din Africa de Sud, cu operatiuni in media si servicii online.

Sursa foto: Roman Samborskyi / Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Cat au cumparat ungurii si bulgarii din Romania de Black Friday