De la a face masinile sa vorbeasca folosindu-se de Alexa pana la managementul datelor din fabrici prin roboti inteligenti, Amazon vrea o felie din piata auto si saptamana aceasta, la targul de tehnologie CES din Las Vegas, compania isi prezinta viziunea si scopurile.

Gigantul vrea sa se foloseasca de puterea financiara si serviciile complexe de cloud pentru a prinde un loc important in zona de tehnologie pentru vehicule autonome, masini conectate, masini electrice si managementul datelor generate de soferi si de fabrici, au subliniat executivi ai Amazon.

“Ne extindem din ce in ce mai mult in ecosistemul auto”, a confirmat Jon Allen, head of professional services la Amazon Web Services, divizia cloud a gigantului american.

Amazon a investit si va continua sa investeasca puternic in startup-ul de self-driving Aurora, a implementat un sistem de livrare in portbagajele masinilor fara ca proprietarul sa fie implicat si sprijina dezvoltarea tehnologiilor din vehicule electrice.

La CES, compania va imparti lumina reflectoarelor cu (viitori si actuali) parteneri precum ZeroLight, companie de realitate virtuala, startup-ul de vehicule electrice Rivian, BlackBerry, dar si compania de dezvoltare video software Unity Technologies.

“Incercam astfel sa realizam solutii si tehnologii care sa inglobeze o singura experienta unitara pentru clienti”.

Tot la CES, ZeroLight si Cadillac al General Motors vor demonstra felul in care parteneriatul lor va dezvolta o configuratie online care permite ca imagini de inalta fidelitate realizate de consumatori sa poata fi transportate in vizitele lor la dealeri auto.

Procesul poate sa ii ajute pe dealeri sa se muleze mai bine pe nevoile clientilor, stiind pe ce se axeaza acestia cel mai mult, atunci cand le recomanda masina visurilor lor. Sistemul a fost deja implementat intr-o varianta beta pentru Audi, ducand la cresterea profitului/masina vanduta cu 1.200 de euro.

Rivian, in care Amazon a investit deja de doua ori, va demonstra tehnologia Alexa intr-un pickup electric care va iesi pe piata in aceasta toamna, dar si intr-un SUV. Rivian va incepe productia a 100.000 de vehicule pickup electrice pentru Amazon, incepand cu 2021. Alexa va fi integrat in toate acestea, conform oficialilor Amazon.

La randul lor, BlackBerry si Karma Automotive vor demonstra cum prin folosirea Amazon Web Services se poate prezice cu mai mare precizie durata de viata a bateriei electrice, permitandu-le dealerilor sa ii invete mai bine pe soferi cum sa conduca pentru a extinde autonomia si durata de viata a acesteia.

Viitorul suna bine in industria auto. La propriu. De exemplu, in viitor vom putea plati benzina din confortul masinii, chiar din mers, printr-o simpla comanda vocala de tipul “Alexa, plateste benzina”. Vehiculul va sti cat combustibil a fost pus, cat costa si va face un transfer bancar automat. Amazon a incheiat deja parteneriate cu 11.500 de benzinarii Exxon.

In acest an o noua versiune a sistemului de entertainment Fire TV va fi disponibila de la Fiat Chrysler Automobiles NV, au mai spus reprezentantii Amazon.

Sursa foto: Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Ce solutii mai exista pentru traficul "sufocat" din Bucuresti
Setari Cookie-uri