Dupa un 2019 stabil, pentru 2020 GfK estimeaza o crestere a valorii vanzarilor de 2,5% la nivel mondial pentru bunurile de folosinta indelungata. Consumatorii vor cheltui aproximativ 1.05 trilioane de euro la nivel global. Cresterea va fi generata de urmatoarele sectoare: Telecomunicatii (+3%), Electrocasnice Mici (+8%) si Electrocasnice Mari (+2%). Se estimeaza ca vanzarile de IT, Electronice si Echipamentele de Birou vor ramane stabile si vor inregistra aproximativ aceleasi vanzari ca si anul trecut. Aceste tendinte estimate de GfK sunt cele prezentate in cadrul evenimentului CES 2020 din Las Vegas.

Evolutia pozitiva a pietei bunurilor de folosinta indelungata in 2020 se va inregistra in toate regiunile lumii, cu valori ale cresterii variind intre 2 si 3%. Segmentarea la nivel regional ramane aproape neschimbata: zona Asia-Pacific acopera 43% din valoarea vanzarilor, iar Europa 25%.

Pavlin Lazarov, expert GfK in domeniul bunurilor de folosinta indelungata, explica: „Consideram ca, odata cu extinderea si raspandirea 5G, sectorul Telecomunicatii va reveni pe un trend crecator dupa un turbulent an 2019. Cererea de smartphone-uri din China si Asia emergenta va fi printre cei mai importanti vectori de crestere nu numai pentru sectorul Telecomunicatii, ci pentru intreaga piata de bunuri de folosinta indelungata. Inovatia, performanta si migrarea spre produse pemium vor continua sa fie tendintele cheie care vor infleunta cererea consumatorilor.

Accesibilitatea, confortul si orientarea spre produse destinate sanatatii vor castiga atentia si cheltuielile consumatorilor, cererea in crestere de produse electrocasnice mici va continua, manifestandu-se atat in pietele emergente, cat si in cele dezvoltate. In acelasi timp, consumatorii devin din ce in ce mai prezenti online si sunt preocupati de sustenabilitate si de gradul in care guvernele, producatorii, comerciantii si consumatorii acorda atentie protectiei mediului si dezvoltarii durabile in spatiul tehnologiilor si al produselor de folosinta indelungata.”

Evolutia structurii cheltuielilor consumatorilor

Citeste si:
Cum se dezvolta creierul unui copil in fata monitorului vs. carti
Cum se dezvolta creierul unui...

In 2020, GfK estimeaza ca sectorul Telecomunicatii va reprezenta mai mult de 43% din cheltuielile totale ale consumatorilor din anul trecut, generand 454 miliarde de euro. Un alt loc important va fi detinut de sectorul Electrocasnice mari, cu vanzari estimate de 187 miliarde de euro. Se estimeaza ca sectoarele IT si Echipamente de Birou vor atrage peste 15% din cheltuielile consumatorilor la nivel global, urmate de Electronice. Acesta din urma va genera vanzari de peste 146 miliarde EUR, cu o cota de 14%. Sectorul cu cele mai mari cresteri in piata bunurilor de folosinta indelungata este reprezentat de Electrocasnicele Mici. Se preconizeaza ca isi va creste din nou cota in 2020, ajungand la peste 9% din cheltuileile consumatorilor, cu vanzari de 97 de miliarde de euro. Competitia pentru captarea atentiei consumatorilor va continua, iar cel mai important aspect pentru 2020 va fi gasirea unei abordari corecte care sa ajute la castigarea acestei confruntari.

Cerere pentru experiente bogate

Performanta superioara si inovatia sunt ingredientele cheie care imbunatatesc experientele consumatorilor de produse tehnice, fiind adesea combinate cu o componenta premium si un design inovator. Tendintele sunt vizibile in cererea in crestere pentru TV OLED (+19% crestere a valorii vanzarilor), notebook-urile de gaming (+ 15% crestere a valorii vanzarilor) si aspiratoarele handstick fara fir (+23% crestere a valorii vanzarilor). 73% din vanzarile de Smartphone, in primele noua luni ale anului 2019, au fost generate de cele cu dimensiunea ecranului de cel putin 6”, iar Smartphone-urile cu camera foto de minim 20MP au captat 26% din valoare vanzarilor in categorie. Acest lucru subliniaza importanta functiilor care aduc avantaje, dar si transformarea beneficiilor in experiente precum mesageria cu continut imbunatatit, preluarea, partajarea si vizionarea fotografiilor si a videoclipurilor.

De asemenea, consumatorii sunt dispusi sa cheltuiasca mai mult pentru produse care le fac viata mai usoara, 46% dintre respondenti la nivel mondial si-au exprimat acordul cu privire la acest aspect in cadrul studiului GfK Consumer Life din 2019. Tendinta se reflecta in cresterea substantiala a vanzarilor de aspiratoare robot (+18% crestere a valorii vanzarilor) ca solutie de economisire a timpului si a eforturilor, precum si in cazul vanzarilor de masini de spalat cu uscator (+29% crestere a valorii vanzarilor). Ceasurile inteligente sunt un alt exemplu de categorie care inregistreaza cresteri notabile (crestere a valorii vanzarilor de 48%), fiind vorba despre un produs care combina functionalitatea si simplificarea pentru a oferi experiente superioare.

Citeste si:
Esti intr-un con de umbra? Iata cateva idei pentru a-ti gasi job
Esti intr-un con de umbra?...

Dorinta de experiente bogate aduce cu sine tendinta consumatorilor de a fi mai informati si mai prezenti in medul online. In acelasi timp, se simt imputerniciti sa decida care sunt cele mai atragatoare produse. De asemenea, consumatorii sunt gata sa cheltuiasca atunci cand sunt convinsi ca produsele le raspund nevoilor, le ofera avantaje si, in final, pot beneficia de experienta pe care o asteptau.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
8 din 10 romani sunt interesati de masini electrice