Huawei, in lungul-scurt drum spre propriul magazin de aplicatii in Romania

Huawei a inceput sa dezvolte aplicatii pentru piata locala, dupa “razboiul” comercial cu SUA inceput in aprilie anul trecut. Astfel, in prezent compania a introdus in App Gallery cele mai importante si folosite aplicatii – banking, stiri, divertisment si jocuri. Ce planuri are Huawei in Romania, cate precomenzi a primit pentru flagship-ul Mate 30 Pro si ce lansari pregateste?

Preorder-urile pentru Mate 30 Pro au inceput pe 15 ianuarie si, intr-o jumatate de luna, au primit un numar de 703 precomenzi. Asteptarile initiale erau in jur de 100, astfel incat compania a suplimentat stocul de telefoane si inca livreaza. La preorder, clientii au primit si castile Freebuds 3.

Ecosistemul Huawei, “pe fast forward”

Compania a fost nevoita in urma restrictiilor folosirii serviciilor Google sa isi dezvolte mult mai puterinc propriul magazin de aplicatii – App Gallery. “In aprilie anul trecut, circa 3.000 de dezvoltatori din China au inceput sa scrie zilnic peste 100.000 de linii de cod, ajungand la o echivalare a serviciilor Google la peste 90%”, puncteaza Ciprian Mirea

Mate30 Pro foloseste Android 10, peste sistemul de operare avand propria interfata EMUI 10.

“Deci nu este un sistem de operare nou, cum inteleg unii. Viziunea noastra este de a fi in top 3 furnizori de continut si portaluri de aplicatii – deja avem aplicatii bancare, jocuri, divertisment”, spune Mirea.

Notorietatea Huawei AppGallery este de 51% in noua tari, procentul fiind incurajator avand in vedere ca abia acum compania incepe sa faca marketing pentru popularizare. App Gallery este o platforma 100% compatibila cu toate standardele internationale si locale de securitate, inclusiv GDPR, ISO si asa mai departe.

In Romania, mai bine de 11,5 milioane de romani folosesc tehnologia Huawei. Compania are 3,8 milioane de device-uri active (Huawei si Honor) in tara si 1,5 milioane sunt inscrisi in Huawei ID. 1,1 milioane de utilizatori din Romania folosesc App Gallery si au fost inregistrate 7 milioane de download-uri in ultimele 3 luni.

Printre aplicatiile disponibile se numara cele bancare (Banca Transilvania, ING – in procesare, intr-o saptamana sau doua fiind disponibila BCR) si, in discutii, se afla Raiffeisen si BRD. De Revolut se ocupa o alta echipa din UK, urmand sa apara si aceasta “in viitorul apropiat”.

“In Asia exista si Huawei Pay, inca nefiind integrat in toate regiunile. Lucram sa dezvoltam si Huawei Pay pentru mass market”.

Toate solutiile Microsoft (Office) exista deja in App Gallery a Huawei.

Pe zona de stiri/divertisment se numara aplicatiile Stirile ProTV, Biziday, Antenna Play, Telekom TV, Cinemagia (53.000 de instalari), Orange TV Go.

Pe zona de shopping, compania a integrat aplicatii precum Okazii, La Jumate, Elefant.ro, Cel.ro, Virtual Cars; pe zona de aplicatii utilitare se numara BitDefender, eJobs, Star Taxi sau 7Cloud; MyVodafone este in lucru.

Totodata, compania se afla in discutii cu eMAG, aflandu-se “in discutii avansate cu ei”.

In ceea ce priveste aplicatii precum Uber Eats, Glovo sau Spotify, compania lucreaza pentru a le integra “in cel mai scurt timp posibil”. Netflix foloseste un DRM mai complex, Huawei lucrand cu acestia pentru a rezolva partea de tehnologie pentru integrare cat mai rapida.

Per total, in Huawei Gallery sunt peste 40 de aplicatii romanesti. Per total sunt peste 20.000 de aplicatii in magazinul de aplicatii.

Pentru aplicatii foarte populare dar care inca nu sunt in App Gallery, precum Facebook, Instagram, YouTube, utilizatorii pot sa le instaleze direct de pe site-urile companiilor respective. “Target-ul nostru la nivel global este ca in maxim un an ecosistemul de aplicatii sa fie complet”.

Totodata compania va deschide magazine si in afara Bucurestiului, targetand in special orase mari precum Cluj sau Timisoara.

In a doua jumatate a anului, Huawei va intra si pe segmentul de smart TV-uri. “Initial vom targeta segmentul premium, deci va fi pentru inceput o nisa”.

Citeste si:
Veniturile Huawei, în scădere puternică în primul trimestru din 2021
Se văd efectele sancțiunilor...

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri