Aproape 4,8 miliarde de persoane detin, in prezent, la nivel global, un telefon mobil, cu peste un miliard mai multe decat in anul 2016, reiese din datele publicate de Statista.com, platforma lider in date despre afaceri.

In acest context, expertii atrag atentia asupra posibilelor riscuri pentru sanatate pe care le pot avea radiatiile emise de aceste dispozitive, utilizate in mod excesiv, scrie Agerpres.

Astfel, psihologul Alexandru Plesea afirma ca radiatiile electromagnetice pe care telefonul le primeste de la aceste antene sub forma de radio-frecvente neionizate afecteaza in timp tesutul pe langa care sta.

"Este ca si cum am scurtcircuita la frecventa mica un grup de celule umane (...) De departe copiii sunt mai afectati decat adultii in folosirea excesiva. Sistemul lor nervos in crestere continua este faultat de aceste radiatii si tesutul lor celular sau osos nu se dezvolta in parametrii normali de crestere. Acest lucru se observa, din pacate, cu ochiul liber: vedem tot mai multi copii care nu reusesc sa adoarma nici dupa miezul noptii, mereu obositi, care nu reusesc sa se concentreze si care prefera sa isi petreaca foarte mult timp cu telefonul in mana. Pe langa 'posibilele' efecte adverse ale acestuia, partea buna a telefonului este ca sta unde il punem noi, nu vine dupa noi, nu ne striga. Noi alegem frecventa si durata folosirii acestora, iar efectele au puterea sa schimbe la nivel celular, psihologic si evolutiv mai multe aspecte de care nu suntem cunoscatori inca. Macar o data pe an, timp de cateva zile, sa ne deconectam total de tehnologie, sa petrecem timp de calitate in natura, alaturi de cei dragi, cu care sa comunicam verbal si emotional, iar mai apoi putem sa cantarim starea noastra psihica si mentala 'post-cura'", explica Alexandru Plesea, cunoscut opiniei publice drept Antrenorul Mintii.

Potrivit Statista.com, peste 61% dintre locuitorii planetei, adica 4,78 miliarde de persoane, detin un telefon mobil, iar 45,12% (3,5 miliarde) au un smartphone, cu peste un miliard mai multe persoane decat in anul 2016, potrivit Statista.com.

In anul 2011, Agentia Internationala de depistare si rezolvare a Cancerului a facut public un studiu facut pe un esantion important, din care a rezultat faptul ca radiatiile emise de telefon sunt un "posibil risc cancerigen", fara sa dea timp de folosire a telefonului si ce inseamna "posibil".

Alexandru Plesea este sociolog, psihoterapeut, hipnoterapeut si trainer in programare neuro-lingvistica. Acesta a studiat natura mintii umane in trei sisteme educationale diferite - SUA, Marea Britanie si Romania - si de peste 10 ani organizeaza cursuri si traininguri in Romania.

Sursa foto: LDprod / Shutterstock.com