Zitec lansează un ghid pentru digitalizarea primăriilor din România

Zitec, unul din cei mai importanți jucători pe piaţa de IT & digital marketing din România lansează Ghidul Esențial pentru Digitalizarea Primăriei, un set extins de recomandări pentru reducerea birocrației, eliminarea cozilor și eficientizarea activității primăriilor din România, realizat de echipa Regista.ro.

Reprezentanții companiei afirmă că, deși în ultima perioadă digitalizarea și debirocratizarea instituțiilor publice sunt subiecte des întâlnite în agenda publică, progresele în această direcție rămân destul de lente.

România este țara cu al doilea cel mai rapid internet fix din Europa (conform raportului Speedtest.net din aprilie 2020), însă în multe administrații publice din țară românii sunt încă nevoiți să stea la coadă pentru a depune sau obține diverse acte, a plăti taxe sau, pur și simplu, pentru a primi informații.

Pentru a veni în întâmpinarea eforturilor aleșilor locali care doresc să aducă primăria mai aproape de cetățeni, echipa Zitec a dezvoltat un scurt chestionar, disponibil pe site-ul Regista.ro, menit să îi ajute să evalueze gradul de digitalizare al primăriei pe care o conduc. După completarea acestuia, în cazul în care rezultatul nu relevă un procent de digitalizare de 100%, respondentul va primi pe email Ghidul Esențial pentru Digitalizarea Primăriei.

Ce recomandări sunt incluse în ghid

Documentul cuprinde o gamă largă de recomandări, de la verificarea infrastructurii hardware, securitate informatică, aplicații pentru comunicare, până la utilizarea aplicațiilor de e-guvernare și soluții software pentru transparentizarea activității și eficientizarea serviciilor publice oferite cetățenilor.

Citeste si:
Black Friday 2020: cum te pregătești de ”sărbătoarea reducerilor”
Black Friday 2020: cum te...

Potrivit Zitec, Ghidul este un sprijin pentru primarii nou aleși sau reconfirmați într-un nou mandat în efortul lor de a reduce birocrația în instituțiile pe care le conduc.

„Continuăm accelerarea procesului de digitalizare în instituțiile publice din România, în prelungirea eforturilor Caravanei Regista și lansăm Ghidul Esențial pentru Digitalizarea Primăriei, pe care îl considerăm foarte util în contextul pandemiei, dar nu numai. Chestionarul și Ghidul propuse de noi sunt instrumente gratuite, la îndemâna oricăror autorități locale ce doresc o evaluare preliminară a nivelului de digitalizare din instituție și suntem convinși că, prin urmărirea recomandărilor din ghid, primăriile vor face primii pași spre modernizarea interacțiunii cu cetățenii pe care îi deservesc”, a declarat Alexandru Lăpușan, CEO și co-fondator Zitec.

Echipa Regista oferă suport în parcurgerea și implementarea pașilor din document, susținând reprezentanții primăriilor atât în procesul de verificare a soluțiilor hardware și software deja implementate, cât și în alegerea unor aplicații suplimentare pentru securitate, comunicare sau e-guvernare, necesare în procesul de digitalizare a primăriei.

Soluţia Regista are rolul de a automatiza și de a eficientiza activităţile din instituţiile locale, guvernamentale şi din companii prin modulele de registratură electronică, managementul documentelor şi e-Guvernare. Regista facilitează atât o comunicare mai bună între departamentele unei instituţii, cât şi între funcţionari şi cetăţeni, pentru o rezolvare rapidă şi mult mai organizată a solicitărilor primite.

Citeste si:
E.ON va asigura iluminatul public pentru 27 de localități
E.ON va asigura iluminatul...

În primăvara acestui an, Zitec a inițiat Caravana Regista, campanie prin care o unitate mobilă a pornit în călătorie prin țară, cu scopul de a accelera procesul de digitalizare în instituțiile publice. Caravana a străbătut deja 200 de localități din 10 județe și a prezentat beneficiile soluției Regista direct la sediile primăriilor.

Potrivit datelor companiei, până în prezent peste 550 de instituţii publice şi companii din toate judeţele ţării şi-au îmbunătăţit procesele de lucru şi au redus birocraţia prin intermediul Regista. Aplicaţia are 10.000 de utilizatori la nivel naţional care au înregistrat de-a lungul timpului peste 10 milioane de documente.

Aplicaţia Regista poate fi accesată de oriunde de către funcţionarii publici sau angajaţii companiilor, fiind disponibilă direct din browser, fără instalare şi cu toate informaţiile stocate în siguranţă în cloud Microsoft Azure.

Citeste si:
Ciprian Ciucu: Antreprenorii se plâng de birocrație, șpagă și...
Ciprian Ciucu, candidatul PNL...
Sursa foto: Zitec

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri