Cum protejezi datele firmei tale: soluții pentru securitatea businessului

O breșă de securitate poate fi un eveniment catastrofal pentru orice companie, în special pentru cele mici, care nu sunt întotdeauna pregătite pentru o astfel de amenințare.

De aceea, orice întreprindere ar trebui să implementeze un sistem de securitate eficient, pentru a proteja informațiile. Cu atât mai mult cu cât Regulamentul general privind protecția datelor (RGPD), care stabilește un standard global de protecție a datelor, se aplică în toate statele membre ale Uniunii Europene începând din mai 2018. Astfel, indiferent de domeniul de activitate, datele angajaților, ale clienților și ale colaboratorilor trebuie protejate.

Există numeroase măsuri de protecție, costurile unora dintre ele fiind minime, iar eficiența maximă.

Îți prezentăm, în rândurile următoare, cinci soluții utile pentru securitatea datelor:

Salvează doar ce este necesar

Cu cât colectezi mai multe informații despre clienți și angajați, cu atât nevoia de protecție a datelor este mai mare. De regulă, marile companii salvează mai multă informație decât este necesar, iar clienții sunt cei care au de suferit în eventualitatea unei breșe de securitate. Pentru a limita informațiile pe care hackerii le pot obține, salvează doar datele necesare pentru buna funcționare a businessului. Evită să colectezi informații suplimentare.

Citeste si:
Ce soluții propune fondatorul unui lanț de restaurante pentru...
Ce soluții propune fondatorul...

Ține un inventar al informațiilor

Laptopurile, smartphone-urile, tabletele și unitățile flash USB sunt dispozitive eficiente de transfer și stocare de informații. Pentru a putea monitoriza locurile în care se află informațiile importante, e util să ai un registru de manevrare a datelor.

Deși opțiunea de a stoca datele pe mai multe servere este eficientă, este recomandat ca informațiile esențiale să fie centralizate pe un singur dispozitiv. De pildă, un server intern, protejat cu o parolă puternică. Un astfel de dispozitiv deține, gestionează, trimite și procesează date. Astfel, angajații pot lucra mai ușor, având acces la aplicații comune.

Depozitează în siguranță documente tipărite

În ultimii ani, atacurile cibernetice au devenit o amenințare mai frecventă, însă un alt risc cu care se confruntă companiile este pierderea sau răspândirea documentelor. De aceea, este indicat ca fișierele care conțin informații sensibile să fie stocate într-o cameră bine securizată, la care să aibă acces doar câțiva angajați de încredere. Pe de altă parte, dacă vrei să distrugi fișiere importante, cel mai bine e să folosești un distrugator de documente.

Instruiește personalul

Fiecare angajat trebuie să își cunoască foarte bine atribuțiile și să respecte regulile de protecție a datelor cu privire la securitatea informațiilor. Pentru a evita problemele neplăcute și pentru a îngreuna accesul hackerilor la datele companiei, este recomandat ca personalul să fie instruit în ceea ce privește colectarea datelor și recunoașterea eventualelor riscuri. Angajații trebuie să știe, printre altele, ce informații trebuie să colecteze și în ce condiții le pot împărtăși altor persoane.

Citeste si:
Cegeka, furnizorul de soluții IT intră pe piața din Republica Moldova
Cegeka, furnizorul de soluții...

Planifică răspunsul la breșele de securitate

Trebuie să fii întotdeauna pregătit pentru cel mai grav scenariu. Cum răspunzi la incidentele vizând securitatea companiei poate face diferența dintre o pierdere de date minoră și o breșă costisitoare. Planul de intervenție ar trebui să includă următorii pași:

  • deconectarea și oprirea computerelor compromise și evitarea folosirii programelor afectate;
  • notificarea părților implicate: în funcție de informațiile furate, poate fi necesar să anunți clienții, dar și autoritățile;
  • declanșarea unei anchete interne sau angajarea unei agenții care să verifice ce nu a funcționat corespunzător.

Toate companiile, atât cele mari, cât și cele mici, trebuie să adopte metode eficiente de securitate a datelor împotriva amenințărilor interne și externe. În caz contrar, riscă să piardă încrederea clienților și să își creeze o imagine negativă pe piață.

Sursa foto: Alexandru Chiriac/ Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri