Cinci sfaturi pentru protecția datelor pe internet

Pentru a marca Ziua Siguranței pe Internet (9 februarie), OLX, în parteneriat cu ING Bank România, lansează o nouă campanie de conștientizare și informare, cu scopul de a veni în sprijinul tuturor consumatorilor care se pot afla în situații critice pe parcursul tranzacțiilor online.

OLX recomandă păstrarea atenției în fața diverselor atacuri care imită contul platformei, pentru a ademeni utilizatorii și a îi convinge să își lase datele personale și bancare. Fenomenul se numește “phishing” și constituie cea mai frecventă formă de fraudă din mediul virtual.

În contextul pandemiei generate de COVID-19, tentativele de phishing au crescut semnificativ, atacatorii devenind din ce în ce mai abili în accesarea datelor personale ale utilizatorilor: prin website-uri false, e-mail-uri sau SMS-uri care creează iluzia că sunt trimise din partea unor companii renumite și de încredere.

“Cunoscând faptul că atacatorii încearcă să scoată vânzătorii de pe chat-ul platformei și să îi ducă spre site-uri clonă, OLX acționează pe două planuri: prevenție (prin comunicare adecvată diverselor situații) și reacție (prin blocarea link-urilor de phishing). Am avut o medie lunară de 1.000 de solicitări primite de la clienți și am închis, în ultimele 6 luni, peste 2.500 de site-uri clonă, iar pentru soluționarea cazurilor, colaborăm în mod constant cu Poliția Română. Astăzi, de Ziua Siguranței pe Internet, lansăm un nou val de informare, împreună cu ING Bank România, astfel încât tot mai mulți consumatori să cunoască metodele de apărare împotriva atacurilor de phishing”,

a declarat Theodor Filoș, Business Manager OLX

Citeste si:
Germania: Mai mulţi parlamentari vizaţi de un nou atac informatic
Germania: Mai mulţi...

5 sfaturi pentru protecția datelor:

● Analizează cu atenție orice link primit prin rețelele de socializare (Whatsapp, Facebook) și nu îți introduce datele cardului pe astfel de site-uri. Există riscul ca acestea să fie clone false care extrag datele cardului. Ai grijă ca adresa website-ului în bara de navigare să înceapă cu „https” (și nu „http”), ceea ce înseamnă că este securizată și că URL-ul este cel corect.

● Ține minte întotdeauna: cardul bancar este un instrument de plată, nu de încasare, adică este folosit ca să faci plăți și nu ca să încasezi banii pe card. Așa că NU oferi datele (număr, data de expirare și CVV2) altor persoane care susțin că îți vor trimite bani. Un mesaj cu cod de autorizare nu va veni niciodată când trebuie să primești bani, iar dacă trimiți codul, înseamnă că autorizezi, de fapt, o plată.

● Păstrează conversația doar pe chat-ul OLX și nu discuta pe alte canale de comunicare, precum WhatsApp. Chat-ul OLX cel mai sigur canal de comunicare, locul în care te putem proteja în caz de fraudă.

● Nu accepta să-ți dai datele cardului pentru a primi contravaloarea unui produs vândut pe OLX. Plățile prin livrarea prin OLX se fac doar ramburs, prin firma de curierat (cash sau în contul tău bancar).

Citeste si:
10 sfaturi despre cum poți fi alături de copilul tău pe durata...
Ești părinte? 10 sfaturi...

● Uită-te după greșeli de ortografie. Mesajele frauduloase pot include greșeli sau exprimări incorecte. Mai mult, mesajele pot avea o formulă de adresare generică, fără a fi personalizate cu numele sau prenumele tău.

Ce poți face dacă ești victima unui atac de tip phishing?
● Anunță imediat banca și raportează problema în scopul blocării cardului
● Depune o plângere la Poliția Română online sau la cea mai apropiată secție de poliție
● Contactează echipa de customer success OLX și trimite-le linkul paginii false pe contact@olx.ro, pentru a-l bloca de urgență
● Blochează numărul de telefon al atacatorului

OLX România, parte a OLX Group, este liderul pieței locale de anunțuri generaliste, cu peste 4 milioane de anunțuri active și o medie lunară de peste 12 milioane de vizitatori, potrivit SATI.

Citeste si:
Avertisment: O nouă înșelătorie devine populară pe OLX
Avertisment: O nouă...
Sursa foto: Shutterstock
Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri