Când lansează STS platforma privind certificatele digitale COVID și cum va funcționa

Platforma privind certificatele digitale COVID, care vor facilita libera circulaţie în Uniunea Europeană, implementată în România cu suportul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS), va fi finalizată până la data de 1 iulie a acestui an, a declarat directorul Serviciului, Ionel-Sorin Bălan.

"Va fi finalizat, deja au fost trecute câteva etape tehnice. Purtătorul de cuvânt a prezentat mai multe interpelări, s-au realizat teste (...). Suntem în lucru cu aplicaţia de portal şi cu aplicaţia de modificare a certificatelor. Va fi gata clar până la 1 iulie", a declarat şeful STS la Parlament, unde a fost prezent la şedinţa Comisiilor reunite de apărare.

El a amintit că platformele informatice dezvoltate pot permite generarea a trei tipuri de certificate: de vaccinare, de ieşire din boală şi de testare.

"Se va accesa un portal. Pe acest portal, persoana care doreşte descărcarea unui certificat va furniza câteva date. Aceste date vor fi verificate în sistemele informatice pe care le avem la dispoziţie, respectiv Registrul Naţional de Vaccinare sau Coronaforms, Registrul electronic pentru vaccinare şi aplicaţia Coronaforms pentru celelalte tipuri de certificate. După aplicarea cererii unuia dintre certificate sau mai multe, persoana care încearcă să intre în posesia unui asemenea certificat va primi în contul personal, înregistrat pe platforma informatică, acest certificat. Acest certificat poate fi ţinut fie în mod electronic, pe telefonul mobil sau pe alt device, poate fi şi printat şi poate fi prezentat autorităţilor, existând, de asemenea, aplicaţie dezvoltată care permite verificarea autenticităţii documentului prezentat, datele respectiv fiind corelate cu datele de identitate din documentele personale", a explicat directorul STS.

Ionel-Sorin Bălan a precizat că în momentul de faţă este în lucru un document legislativ care va explica clar modalitatea de utilizare a aplicaţiei.

Citeste si:
România a testat cu succes pașaportul de vaccinare
România a testat cu succes...

"La nivelul instituţiei noastre, task-urile sunt clar tehnice, acelea de a dezvolta produsele oferite. Această aplicaţie este dezvoltată în conformitate cu discutarea şi aprobarea regulamentului european şi suntem în grafic cu tot ceea ce s-a întâmplat la nivelul european", a adăugat el.

În ceea ce priveşte schema de ajutor pentru HoReCa, Bălan a arătat că "nu este foarte greu operaţionalizată de către STS".

"Se lucrează conform cerinţelor operaţionale ale ministerului (Ministerul Economiei - n.r.) şi va fi lansată atunci când ministerul va hotărî de cuviinţă. Este o decizie operaţională şi tehnică, care va fi luată împreună cu ministerul, a subliniat el.

Şeful STS a prezentat în Parlament bilanţul activităţii instituţiei.

Citeste si:
Peste un milion de persoane au primit deja certificatele digitale...
Peste un milion de persoane...

"Conform Legii 92/1996, STS este controlat de Parlament (...) Astăzi am prezentat bilanţul activităţii instituţiei pe anul 2020 şi de asemenea principalele direcţii de acţiune pentru anul 2021", a mai precizat acesta.

Sursa foto: Shutterstock.com
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri