Aproximativ 60% dintre retailerii din România au raportat creşteri ale vânzărilor în pandemie, în timp ce numărul comenzilor online s-au majorat cu 57%, arată rezultatele unui studiu realizat de platforma de comerţ digital VTEX.

Conform datelor VTEX, pentru a se adapta schimbărilor aduse de pandemie, în perioada martie 2020 - martie 2022, companiile au luat decizii ca: diversificarea portofoliului (62%), creşterea bugetului de marketing (48%) şi schimbarea platformei cu una mai performantă şi mai flexibilă, care permite modificări rapide în funcţie de nevoile de business. Pe de altă parte, doar 11% dintre comercianţi au redus portofoliul de produse şi gamele de produse, scrie Agerpres.

Cei mai mulţi retaileri din România, aproximativ 60%, au raportat vânzări în creştere de la începutul pandemiei până în martie 2022. În aceeaşi perioadă a fost înregistrată o creştere de 57% a comenzilor online, iar cele mai multe companii care au înregistrat creşteri au între 4 şi 7 ani vechime pe piaţă. De cealaltă parte, doar 52% dintre companiile tinere (1-3 ani) au raportat creşteri ale vânzărilor în ultimii doi ani.

Totodată, pe lângă cererea ridicată, a crescut şi numărul de retururi în pandemie, cu 33%, în timp ce 55% dintre comercianţii intervievaţi au subliniat că numărul de retururi a rămas relativ constant.

Studiul de specialitate relevă faptul că retailerii români s-au confruntat, în medie, cu două provocări în gestionarea afacerii. Astfel, în cele mai multe cazuri, este vorba despre factori externi, cum ar fi creşterea concurenţei (21% dintre retaileri) sau aprovizionarea şi livrarea produselor (18%). Acestea sunt urmate de conversia vizitelor în achiziţii (17%), atragerea clienţilor potriviţi (17%) şi fidelizarea clienţilor (14%). În acelaşi timp, afacerile cu experienţă întâmpină mai multe dificultăţi, cum ar fi: abandonarea coşului de cumpărături, loializarea clienţilor sau politica de preţuri.

În ceea ce priveşte modalităţile de promovare folosite de către retailerii din ecommerce, cei mai mulţi (68%) folosesc canale de social media, urmate de Google Ads (66%) şi de investiţia în SEO (40%), pentru a-şi promova magazinele online şi produsele. De asemenea, sunt utilizate content marketing (38%), e-mail marketing (32%) sau marketing afiliat/influenceri (29%).

Studiul VTEX a fost realizat în colaborare cu compania de cercetare de piaţă MKOR Consulting pe un eşantion format din peste 200 de retaileri de dimensiuni medii şi mari.

VTEX (NYSE:VTEX) este platforma enterprise de comerţ digital cu ajutorul căreia brandurile şi retailerii îşi gestionează toate operaţiunile de comerţ. Portofoliul companiei numără peste 2.400 de clienţi (printre care: AbInbev, Carrefour, Colgate, Motorola şi Whirlpool) şi mai mult de 3.200 de magazine online active în 38 de ţări, conform datelor pentru anul fiscal care s-a încheiat la 31 decembrie 2021.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri