4 Ianuarie 2023

Peste 50% dintre IT-iștii din toată lumea vor să-și schimbe jobul în următorul an



76% dintre companiile active în sectorul telecomunicaţiilor raportează creşterea anuală a numărului de atacuri cibernetice, relevă raportul EY "Top 10 riscuri în telecom în 2023". De asemenea, 53% dintre angajaţi spun că intenţionează să îşi părăsească jobul.

În timp ce fiabilitatea reţelelor rămâne o problemă pentru consumatori, rezilienţa şi raza de acţiune a infrastructurii a coborât de pe locul 1 în clasament pentru prima dată de la debutul pandemiei COVID-19 până pe poziţia a cincea.

Totodată, subestimarea imperativelor în schimbare în ceea ce priveşte securitatea şi încrederea a urcat de pe locul trei pe doi în radarul de risc în telecomunicaţii în 2023 şi, astfel, 76% dintre companiile telecom raportează o creştere a numărului de atacuri cibernetice de la an la an.

În acest context, patru din zece (39%) directori de securitate informatică din telecom (CISO) consideră că securitatea nu este luată în considerare în mod adecvat ca parte a investiţiilor strategice, iar în plus funcţia de securitate este subminată de relaţiile inadecvate cu activitatea comercială în general, în ciuda faptului că aceasta a devenit tot mai importantă în timpul pandemiei, lucru remarcat de 58% dintre CISO din telecom.

De asemenea, mai puţin de o treime (31%) dintre CISO consideră că relaţiile lor cu echipele de dezvoltare a produselor se bazează pe un nivel moderat sau ridicat de încredere.

Mai mult, 53% dintre angajaţii respondenţi spun că intenţionează să îşi părăsească postul actual în următoarele 12 luni, comparativ cu o medie de 43% în toate sectoarele, după cum reiese din raportul EY Work Reimagined Survey.

Primele zece riscuri incluse în raportul EY pentru 2023 sunt, în ordine: răspuns insuficient oferit clienţilor pe fondul crizei costului vieţii; subestimarea imperativelor în schimbare în materie de securitate şi încredere; eşecul de a îmbunătăţi cultura forţei de muncă şi modalităţile de lucru; gestionarea deficitară a agendei de sustenabilitate; incapacitatea de a accelera eficientizarea prin digitalizare; eşecul de a stabili rezistenţa şi raza de acţiune a infrastructurii; incapacitatea de a profita de noile modele de afaceri; eşecul de a maximiza valoarea activelor de infrastructură; angajarea ineficientă cu ecosistemele externe; Incapacitatea de a se adapta la peisajul de reglementare în schimbare.

La nivel de consumatori, studiul anual de specialitate arată că aproape jumătate (46%) dintre aceştia cred că este imposibil să îşi păstreze datele personale în siguranţă, atunci când folosesc internetul.

În acelaşi timp, 60% dintre consumatori se declară îngrijoraţi de creşterea preţurilor abonamentelor de bandă largă, în timp ce 45% consideră că plătesc prea mult pentru serviciile de conţinut.

La capitolul forţei de muncă, analiza citată relevă faptul că, în timp ce 91% dintre angajaţii din sectorul tehnologiei, media şi divertisment şi telecom (TMT) doresc să lucreze de la distanţă timp de două sau mai multe zile pe săptămână, 25% dintre echipele de conducere din TMT consideră că oamenii lor ar trebui să se întoarcă la birou cinci zile pe săptămână.



Citeste si