11 Ianuarie 2023

Cum să faci bani pe Youtube din clipuri scurte. Exemplu: cât poți câștiga dintr-un material video prin noul program plătit



Platforma de conținut video YouTube se pregătește de lansarea unui nou program prin care le oferă bani creatorilor de conținut care încarcă clipuri scurte în secțiunea denumită „Shorts”. Vă explicăm în acest material care sunt condițiile prin care puteți face bani creând conținut pe Youtube în categoria „Shorts”.

Creatorii de conținut parteneri ai Youtube vor primi bani de pe urma reclamelor care rulează între video-urile publicate în secțiunea „Shorts”. Acest nou program îl va înlocui pe precedentul, denumit ”YouTube Shorts Fund”.

Cum poți câștiga bani din YouTube „Shorts”: când începe programul și cum te înscrii


sursa foto: rafapress/ Shutterstock.com

Noul program prin care YouTube îți oferă bani pentru clipurile puse în categoria „Shorts” începe pe 1 februarie 2023. Pentru a fi eligibil, partenerii care vor să își monetizeze conținutul trebuie să accepte modulul ”Shorts Monetization”, respectiv condițiile care îți permit să câștigi din reclame și YouTube Premium datorită conținutului încărcat în categoria „Shorts”.

Google explică faptul că vei primi bani pentru clipurile scurte eligibile pe care le încarci în platformă odată ce ai acceptat condițiile de mai sus. E important de menționat că vizualizările pe care le-ai înregistrat până la momentul acceptării condițiilor din noul program nu sunt luate în calcul pentru a primi bani de la YouTube, ci doar cele înregistrate după acceptarea în noul program.

Bani din YouTube: la ce să fii atent când faci clipurile pentru a te asigura că le poți monetiza

sursa foto: evgenikoltsov / Shutterstock.com

Google prezintă mai multe condiții pe care trebuie să le îndeplinești pentru a te asigura că ai încărcat conținut ce poate fi monetizat. Pentru început, trebuie să știi că primești bani doar pentru conținutul care respectă ghidul „advertiser-fiendly content”, pe care-l găsești AICI. De asemenea, ca să fii partener YouTube și să primești bani pentru conținutul pe care îl adaugi prin intermediul clipurilor scurte, trebuie ai cel puțin 1000 de abonați și 10 milioane de afisări în decurs de 90 de zile.

YouTube menționează clar că nu va lua în calcul vizualizările în cazul în care în clipurile tale se regăsesc următoarele aspecte:

  • Clipuri care nu sunt originale, precum clipuri needitate care reprezintă fragmente din filme sau seriale, clipuri care reprezintă reîncărcarea conținutului publicat deja de alți creatori pe platformă sau compilații cu conținut existent deja pe platformă.
  • Vizualizări false, precum cele realizate de către boți.
Ce bani îți oferă YouTube pentru clipurile pe care le încarci pe platformă


sursa foto: evgenikoltsov/ Shutterstock.com

YouTube precizează că banii pe care ți-i oferă provin exclusiv din veniturile încasate din reclamele care rulează între clipurile scurte, separat de veniturile înregistrate în urma reclamelor difuzate în cadrul conținutului de lungă durată.

În fiecare lună, veniturile înregistrate din aceste reclame care rulează în secțiunea de video-uri scurte sunt împărtțite între creatorii de conținut și acoperirea costurilor pentru drepturile de folosire a muzicii care apare în clip.

Astfel, banii pe care îi primești sunt calculați în funcție de vizualizări și muzica pe care o folosești în crearea acestora:

  • Dacă încarci clipuri fără muzică, toți banii asociați conținutului îți vor fi oferiți ție.
  • Dacă încarci clipuri cu muzică, banii vor fi împărțiți între tine și partenerii din industria muzicală.

YouTube explică faptul că toți banii adunați din reclamele rulate în această categorie sunt strânși în ceea ce se numește „Creator Pool”, urmând a fi distribuiți în funcție de numărul de vizualizări din totalul vizualizărilor înregistrate de către partenerii Youtube în fiecare țară.

„De exemplu, dacă un creator de conținut are 5% din totalul vizualizărilor înregistrate de clipurile scurte încărcate de partenerii eligibili, îi va fi alocat 5% din veniturile din Creator Pool”, explică Google.

Dacă nu accepți condițiile despre care vorbeam la început, indiferent de câte vizualizări faci, nu vei primi bani din „Creator Pool”. De asemenea, îți reamintim că trebuie să ai cel puțin 1.000 de abonați și 10 milioane de vizualizări ale clipurilor scurte pentru a fi partener YouTube.

Exemplu oferit de YouTube legat de banii pe care îi oferă unui creator de conținut

Sursa Emre Akkoyun / Shutterstock.com

Google publică și un exemplu „ipotetic” de recompensare a creatorilor de conținut, pe care-l redăm mai jos.

Dacă, de exemplu:

  • ai încărcat un clip scurt care folosește o melodie.
  • în țara ta sunt 100 de milioane de vizualizări ale clipurilor scurte încărcate de parteneri.
  • veniturile totale din reclamele rulate între aceste clipuri sunt de 100.000 de dolari.
  • 20% din clipurile menționate mai sus folosesc câte o melodie, astfel că în Creator Pool ajung 90.000 de dolari, deoarece 10.000 de dolari merg către drepturile de autor ale creatorilor din spatele melodiilor.
  • Clipul tău este urmărit de 1 milion de ori.

Suma generată de contul tău este de 900 de dolari, drept urmare primești 405 dolari, deoarece creatorul de conținut are dreptul la 45% din veniturile generate pentru platformă în cadrul acestui nou program.



Citeste si