Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a primit și soluționat, în anul 2022, 3.236 de reclamații de la utilizatorii de servicii de comunicații electronice și servicii poștale din România. Cele mai multe dintre sesizări au vizat aspecte legate de derularea relației contractuale cu furnizorii de servicii de comunicații electronice.

Anul 2022 a fost unul plin pentru ANCOM care a informat că majoritatea plângerilor primite și soluționate vizează zona comunicațiilor electronice (providerii de internet, telefonie etc.), dar și zona serviciilor poștale. Astfel, 72% din numărul total al reclamațiilor primite de Autoritate în anul 2022 au vizat serviciile de comunicații electronice, principalele nemulțumiri reclamate referindu-se la aspecte care țin de relația contractuală cu furnizorii de servicii de comunicații electronice. Utilizatorii au semnalat următoarele probleme, în relația cu providerii de servicii electronice:

  • 19% - probleme privind încetarea contractelor,
  • 15% - probleme legate de derularea contractelor la distanță,
  • 14% - probleme întâlnite pe parcursul procesului de portare a numerelor de telefon;
  • 13% - nemulțumiri legate de facturarea serviciilor de telefonie/internet;
  • 11% - nemulțumiri legate de calitatea acestor servicii menționate anterior;
  • 9% - probleme la serviciul de roaming, vizând în special condițiile de utilizare a acestui serviciu în Spațiul Economic European (Roam like at home).

Datele ANCOM arată că reclamațiile formulate de utilizatori s-au referit la serviciile furnizate de Vodafone România în proporție de 26%, Orange România - 20%, RCS&RDS - 14%, Orange Romania Communications - 12% și Telekom Romania Mobile Communications - 12%.

Românii au fost nemulțumiți și de calitatea serviciilor poștale

Din totalul reclamațiilor înregistrate la ANCOM anul trecut, 21% au avut ca subiect furnizarea serviciilor poștale. Cele mai multe dintre problemele semnalate de utilizatorii serviciilor poștale au vizat deteriorarea trimiterilor poștale (21% din totalul reclamațiilor privind serviciile poștale), nelivrarea trimiterilor poștale (15%), termenul de livrare a trimiterilor poștale (13%) și pierderea sau furtul acestora (12%).

În contextul restricțiilor impuse de pandemie în ultimii ani, ce au impulsionat masiv utilizarea serviciilor de comerț online, serviciul de livrare a coletelor a căpătat o amploare din ce în ce mai mare. Furnizorii cel mai des reclamați la ANCOM au fost Fan Courier (24% din totalul reclamațiilor referitoare la serviciile poștale), Cargus (18%), Dynamic Parcel Distribution (17%) și Nemo (13%).

Alte subiecte reclamate la ANCOM în 2022 au vizat, în principal, aspecte referitoare la echipamentele radio, regimul reţelelor de infrastructură sau procedura de alocare a frecvenţelor pentru emisiile radio.

ANCOM poate interveni direct în situațiile în care furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune încalcă drepturile de informare ale utilizatorilor, nu oferă serviciul de portabilitate a numerelor (sau nu respectă legislația din acest domeniu), nu respectă reglementările legate de furnizarea serviciilor de roaming, nu includ anumite informații în contracte sau nu respectă condițiile de încheiere a contractelor la distanță.

Reclamațiile privind nerespectarea/neexecutarea contractelor de către furnizorii de servicii de comunicații electronice pot fi adresate de către consumatori (persoane fizice) Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), iar persoanele juridice aflate în această situație se pot adresa instanței de judecată competente.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri