Succesul ChatGPT face ca cel mai cunoscut motor de căutare din lume, Google, să vină cu propria sa soluție de inteligență artificială capabilă să răspundă la întrebările complexe ale utilizatorilor.

Sundar Pinchar, CEO-ul Google, a dat de altfel semnalul în ce privește lansarea Bard, denumirea chatbot-ului Google, explicând faptul că acesta va fi disponibil "testerilor de încredere" în săptămânile următoare, transmite CNN.

Asemenea ChatGPT, și Bard este construit într-un mod similar, acesta făcând apel la vaste baze de date online pentru a genera răspunsuri complexe la întrebările utilizatorilor.

Anunțul vine în contextul în care serviciul pentru care Google a devenit faimos de-a lungul anilor - motorul de căutare online - se confruntă cu cel mai mare risc pe care l-a avut de înfruntat de-a lungul vremii - ChatGPT, un chatbot de foarte mare succes.

Mișcarea Google vine de altfel după un cod roșu pe care compania l-a lansat recent în rândul angajaților săi ca un semnal de alarmă cu privire la competiția creată de ChatGPT.

Google experimentează deja de ceva vreme cu limbajul pe care îl va folosi și chatbotul Bard, mai precis LaMDA (Language Model for Dialogue Applications), un așa-numit model lingvistic pentru aplicații de dialog care a fost "acuzat" anul trecut că ar fi chiar conștient.

Dintre lucrurile pe care Bard va fi capabil să le facă, CEO-ul Google enumeră, spre exemplu, comparația filmelor nominalizate la Oscar, sau crearea de meniuri pornind de la alimentele aflate în frigider.

Nu în ultimul rând, Sundar Pinchar mai spune că anumite capabilități AI vor fi incorporate inclusiv în search bar-ul Google, lucru pe care unii îl experți îl consideră însă periculos din cauza anumitor antecedente - cel puțin până la momentul actual - ale inteligenței artificiale de a genera informații false.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri