4 Septembrie 2009

Schmidt, Google: Ce a fost mai rau a trecut si vrem sa trecem din nou in ofensiva



Eric Schmidt, directorul executiv al Google, a declarat ca "ce a fost mai rau a trecut", iar acum compania pe care o conduce se pregateste mai serios de noi achizitii, anunta publicatia Business Insider.
Google intentioneaza sa profite de orice oportunitate de crestere a diviziei de cloud computing, a declarat Eric Schmidt intr-un interviu acordat publicatiei japoneze Nikkei.

Schmidt a mai declarat ca Google "a inceput sa urmareasca din nou posibile achizitii". Google vizeaza in special companiile de tip start-up cu un potential mare de crestere.

Un pionier al tehnologiei cloud, Google se grabeste sa faca progrese in acest tip de functii. In urma cu o luna a decis sa achizitioneze On2 Technologie, un producator de soft-uri pentru compresie video. Tranzactii asemanatoare ar putea avea loc dupa ce Google urmareste piata de servicii web importante.

"Daca acestea detin ceea ce dorim, vom fi interesati sa achizitionam companiile", a declarat Schmidt.

El a preconizat ca trecerea la nivel global de la era computerelor personale la era tehnologiei cloud va avea loc in urmatorii 10-15 ani. De asemenea, acesta a precizat ca rivalul Microsoft "are probleme in adoptarea tehnologiei cloud".

Microsoft a anuntat in urma cu o luna ca va forma o alianta cu Yahoo in domeniul cautarilor online. Schmidt a declarat ca Google va continua sa concureze punand accentul pe inovatie si pe parteneriatele cu alte companii in cautarea web si publicitate.

De la inceputul acestui an Google a facut disponibilizari si a inlaturat diviziile mai putin importante din cauza recesiunii si a declinului in cererea pentru reclame web.

"Cred ca ce a fost mai rau am reusit sa depasim", a declarat Schmidt referindu-se la criza economica. El vede o recuperare care va incepe la sfarsitul acestui an si s-a aratat nerabdator sa puna Google din nou in ofensiva.

"Credem ca este o oportunitate mare de investitii in Japonia", a declarat acesta.

Google detine mai mult de 60% din piata globala de cautari online. Aceasta pozitie a determinat Microsoft si alte companii sa il numeasca monopol, dar Schmidt respinge aceasta acuzatie si declara ca "ar prefera sa primeasca din partea consumatorilor critici, si nu din partea unor companii care pierd venituri din cauza Internetului".

Cititi si Cum se pregateste Google pentru ‘vremuri grele’



Citeste si