Dupa mai multe luni de negocieri privind cooperarea pe piata de cautari si publicitate pe Internet, dominata de Google, rivalii Microsoft si Yahoo au creat un parteneriat care va fi anuntat oficial astazi, scrie Bloomberg.
[Update2] Parteneriatul Microsoft-Yahoo: oficial

Microsoft si Yahoo au anuntat oficial incheierea unui parteneriat pe piata de cautari si publicitate pe Internet, dupa aproximativ trei ani de discutii. Termenii intelegerii, incheiate pe o perioada de 10 ani, prevad ca Microsoft sa autorizeze tehnologiile de cautare ale Yahoo, in timp ce Yahoo va primi initial 88% din veniturile obtinute din publicitate prin motoarele de cautare. De asemenea, Yahoo va fi responsabil de vanzarea de publicitate prin motoarele de cautare pentru clientii premium, care negociaza rate si contracte.

"Prin aceasta intelegere cu Yahoo, vom aduce un surplus de inovatie in search, valoare adaugata pentru publicitari si pentru client posibilitatea de a lua o decizie reala pe o piata dominata pana in prezent de o singura companie", declara Steven A. Ballmer, CEO Microsoft.

[Update] Carl Icahn isi da OK-ul pentru parteneriat

Omul de afaceri si actionar minoritar al Yahoo Carl Icahn se pronunta in favoarea unui parteneriat intre Microsoft si Yahoo. “Dintotdeauna am fost un sustinator pentru atragerea Microsoft intr-un parteneriat pe zona cautarilor online”, a spus Carl Icahn, care detine un 5% din Yahoo si un loc in Consiliul de Administratie.

In urma cu un an, Icahn considera “absurda” o eventuala preluare a Yahoo de catre Microsoft.

Cei doi giganti online au stabilit astfel un parteneriat pe piata de cautari si publicitate pe Internet, despre care s-a vorbit mult in ultimul timp, miscare prin care se urmareste consolidarea pozitiei in raport cu liderul Google.

Carol Bartz, directorul executiv al Yahoo, a declarat recent ca este deschisa pentru un parteneriat cu compania software daca aceasta va face o oferta buna, iar in luna mai a confirmat ca cele doua companii poarta discutii.

Cele doua companii au cautat in ultimul timp modalitati de a concura cu Google, care domina piata cautarilor online si care a raportat o crestere de 19% a profitului, la 1,48 miliarde dolari.

Detaliile parteneriatului:


- intelegerea va fi anuntata in cel mult 24 de ore;
- Microsoft nu va plati nimic in avans catre Yahoo;
- veniturile vor fi impartite intre cele doua companii;
- noul motor de cautare Bing creat de Microsoft va fi utilizat si pentru cautarile realizate prin Yahoo;
- parteneriatul poate fi blocat de autoritatile antitrust;
- oamenii de vanzari ai Yahoo vor vinde publicitate atat pe Bing, cat si pe Yahoo;

In prezent motorul de cautare detinut de Google domina piata cu o felie de 65% in Statele Unite. Microsoft a avut in iunie o cota de piata de 8,4% pe piata cautarilor online din Statele Unite, iar rivalul Yahoo a raportat o cota de 19,6%, potrivit Wall Street Journal.

Carol Bartz a mai spus ca prin acest parteneriat compania pe care o conduce ar economisi intre 500 si 700 milioane de euro anual.

Yahoo a anuntat un profit net
in crestere la 141,4 milioane dolari pentru al doilea trimestru, dar a estimat ca vanzarile vor scadea in trimestrul urmator, din cauza reducerii bugetelor pentru publicitate.

Gigantul Microsoft a raportat scaderea cu 29% a profitului net inregistrat in al patrulea trimestru fiscal, la 3,05 miliarde dolari, sau 34 centi pe actiune.

Google, compania ce detine cel mai popular motor de cautare din lume, a raportat o crestere cu 19% a profitului net din al doilea trimestru, la 1,48 miliarde dolari, peste asteptarile pietei.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri