30 Octombrie 2009

Cum vede seful Orange Romania declinul vanzarilor la 9 luni

Criza financiara pe care Orange Romania, cel mai important operator telecom pe piata locala, a resimtit-o din septembrie anul trecut a facut ca scaderea veniturilor cu 22,9% in trimestrul al treilea sa fie printre cele mai mari diminuari ale afacerilor inregistrate in cele 20 de tari in care este prezent France Telecom, actionarul principal al operatorului.

Millet, CEO Orange: Daca am raporta in lei scaderea ar fi de 2%

Desi Orange Romania a fost prima divizie din grupul de telecomunicatii francez care a implementat o strategie de criza, aceasta fiind demarata din ianuarie dupa cum declara in urma cu cateva saptamani Thierry Millet, directorul executiv al filiale locale a France Telecom, compania a inregistrat printre cele mai importante scaderi ale grupului alaturi de diviziile din Marea Britanie si Polonia.

De inceputul anului, Orange a ajuns la venituri de 800 de milioane de euro, mai mici cu 18,1% fata de cele 977 milioane de euro intre ianuarie si septembrie 2008.

Scaderea procentuala a veniturilor Orange s-a adancit in trimestrul al treilea, cand acestea s-au diminuat cu 22,9% de la 349 milioane de euro intre iunie si septembrie 2008 la 269 de milioane de euro in aceeasi perioada din acest an.



"Este o evolutie de care suntem multumiti"

Cu toate ca in trimestrul trei Orange Romania a inregistrat cel mai mare declin procentual din acest an, comparativ cu scaderile de 14,1% in primele trei luni din 2009 si 16,7% intre aprilie si iunie, in acest trimestru, veniturile Orange au fost mai mari decat cele obtinute in celelalte doua trimestre ale anului.

Astfel, daca la finalul lui martie operatorul avea venituri de 264 de milioane de euro (fata de 307 mil euro la 30 martie 2008), in iunie inregistra afaceri de 267 de milioane de euro (comparativ cu 321 mil euro in iunie anul trecut), la finalul lunii trecute compania avea venituri de 269 de milioane de euro (349 mil euro in septembrie 2008).

“Este o evolutie de care suntem multumiti avand in vedere adancirea crizei economice. In prezent analizam rezultatele companiei intr-un context diferit fata de anii precedenti si ne stabilim prioritatile luand in calcul mai multe scenarii privind evolutia situatiei economice”, a mai declarat pentru Wall-Street directorul executiv al operatorului.

Chiar daca veniturile au scazut, operatorul a inregistrat o crestere cu in jur de 340.000 de clienti comparativ cu 30 iunie 2009, ajungand astfel la 10.69 milioane de clienti, fata de 10,20 milioane de utilizatori in aceeasi perioada a anului trecut.

Cresterea cu 340.000 de utilizatori in T3, mai mult cu aproape 100.000 fata de cei 236.000 de utilizatori, care s-au adaugat bazei de clienti ai Orange in T2 are printre factorii principalii schimbarea completa a portofoliului de abonamente din septembrie, cea mai mare importanta modificare a ofertei companiei telecom din 2002 de la transformarea Dialog in Orange.

"Baza de clienti a urmat o evolutie ascendenta pe toate segmentele - prepay,servicii de voce pe baza de abonament si servicii de date, fapt care demonstreaza ca ofertele Orange lansate in acest trimestru au fost printre cele mai apreciate la nivelul pietei. Evolutia este conforma cu prioritatile de majorare a numarului de clienti prin oferte si initiative de crestere a valorii serviciilor, sustinute de lansarea francizelor si dezvoltarea canalului online” a declarat Thierry Millet.


Circiumaru, A.T.Kearney: In Romania revenirea se va lasa putin mai mult asteptata

France Telecom, care are 190 de milioane de clienti in lume, a inregistrat in acest an la nivel de grup venituri mai mici cu 4,3%, de la 39,8 miliarde de euro in septembrie 2008, la 38,1 miliarde de euro luna trecuta.

In trimestrul al treilea, grupul a afisat venituri mai mici cu 6,4%, de 13,5 miliarde de euro in T3 2008, la 12,6 miliarde de euro in T3 2009.

Printre regiunile in care operatorul a crescut se alfa Africa si a Orientul Mijlociu, unde veniturile grupului francez au crescut cu 5,2% fata de anul trecut, dar si Moldova.

De exemplu, in Egipt, operatorul a crescut cu 17,9% de la 637 milioane de euro primele noua luni din 2008 la 751 milioane de euro la finalul lunii trecute.

Pe de alta parte, in Moldova, compania a obtinut venituri mai mari cu 19,2% in crestere de la 95 de milioane de euro in septembrie 2008 la 113 milioane de euro anul acesta.

“Evolutia pozitiva din tarile emergente se poate argumenta pe fondul unei nevoi in crestere de comunicare si stadiul incipient in care se afla industria telecom in aceste piete, spre deosebire de pietele mature care au si un grad concurential mult mai accentuat. Acelasi studiu A.T. Kearney arata o usoara revenire a pietei la nivel european in ultimul trimestru din acest an, primul trimestru al anului viitor. Sunt motive sa credem ca in Romania revenirea se va lasa putin mai mult asteptata, iar aceasta va fi alimentata in primul rand de cresterea cererii, implicit a consumului de servicii telecom”, a spus Iulian Circiumaru (foto).







Citeste si