Aceasta variatie reflecta evolutia negativa de 15,3% a cursului valutar, impactul reglementarii tarifelor, efectele combinate ale scaderii preturilor cu amanuntul si ajustarii consumului pe anumite segmente. Venitul mediu anual pe utilizator a fost de 114 euro.

De peste un an, rata de penetrare SIM in Romania a depasit 100%, ceea ce a condus la incetinirea ritmului de crestere a numarului de clienti in aceasta perioada. In primul trimestru al anului 2009, numarul de clienti Orange a inregistrat o crestere de 1,1% comparativ cu perioada similara a anului precedent, la 10.118.000 clienti.

"Desi primele semne ale crizei economice au inceput sa se resimta din trimestrul al patrulea al anului trecut, dimensiunea impactului a fost mai puternica in primul trimestru, asa cum s-a intamplat si in alte industrii si servicii. Am inceput si vom continua sa ne adaptam operatiunile si ofertele la acest mediu plin de provocari, vom investi in mentinerea calitatii serviciilor oferite clientilor nostri si vom continua sa ne dezvoltam si in conditii economice mai dificile", a declarat Thierry Millet, CEO interimar Orange Romania.

Orange are in plan continuarea investiilor prin lansarea unor oferte si servicii noi. Anul acesta, un obiectiv prioritar il reprezinta dezvoltarea serviciilor de Internet mobil broadband, care continua sa creasca in conformitate cu strategia de date mobile a Orange Romania. Astfel, in primul trimestru al anului 2009, Orange avea 1.889.000 de clienti broadband, o majorare cu 81% fata de primul trimestru al anului anterior.

In primul trimestru al anului 2009, numarul de clienti ai grupului France Telecom a crescut cu 6,3% pana la 183,5 milioane de utilizatori. In ciuda deteriorarii contextului economic s-a inregistrat o crestere a veniturilor de 0,4% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

Obiectivul stabilit pentru fluxul de numerar generat de activitatile operationale si investitii pentru anul 2009 ramane la nivelul de 8 miliarde euro, acelasi cu cel al anului 2008, iar la nivelul Grupului s-au initiat planuri de actiune pentru a adapta ofertele si structura de
costuri la schimbarile ce au loc in mediul economic.

La sfarsitul lunii decembrie 2008, Orange Romania avea venituri de 1,31 miliarde de euro, in crestere cu 6,2% pe baza comparativa fata de valoarea veniturilor la sfarsitul anului 2007.