27 Noiembrie 2009

Pambuccian: Daca operatorii nu ofera indeajuns continut vor deveni IT-ul companiilor media



Chiar daca in acest an companiile telecom s-au confruntat cu scaderea veniturilor, industria de telecomunicatii are un avantaj fata de alte industrii: consumatorii sunt dispusi sa cheltuiasca pentru entertaiment, insa operatorii ar trebuie sa investeasca foarte mult in dezvoltarea de continut pentru a nu se trasforma doar in suportul tehnic al companiilor de media, crede Varujan Pambuccian, membru al Comisiei pentru tehnologia informatiei si comunicatiilor din Camera Deputatilor.
“Nu priviti cu speranta la stat ca nu aveti, dar uitati-va la consumatori pentru ca iesirea din criza o reprezinta relansarea consumului. Toti se gandesc sa taie cheltuielile, dar daca nu incasezi bani de undeva, degeaba tai. Exista suficienti bani la consumatori, la acei bani se uita foarte multe industrii, dar secretul este ca industria ta sa creasca mai mult decat altele si cred ca noi avem sansa aceasta pe care in Romania am jucat-o foarte prost", a declarat Varujan Pambuccian in cadrul conferintei “Mediafax Talks about Telecom Industry”, organizate de Mediafax.

"Nimeni in companiile de telecom ori IT nu s-a gandit foarte serios ca singurul dintre lucrurile pentru care omul da bani si il poti tine acolo cu placere este entertainmentul. Iar atunci cand este depresie economica, iluzia aceasta intretinuta corect aduce bani. Cati dintre operatori investesc in continut in Romania? Dan Bedros (fostul presedinte Alcatel-Lucent pentru Europa de Sud-Est n.red) spunea un lucru foarte destept: operatorii ori vor reusi sa ofere continut foarte mult, ori vor fi cumparati de companiile media si vor deveni departamentele lor de IT"

Din ce in mai multi operatori investesc in entertainment in ultimii ani, majoritatea operatorilor bazandu-si cresterea pe serviciile triple sau four-play, miza dezvoltarii fiind televiziunea digitala, dar mai ales internetul.

Totodata, la sfarsitul lunii septembrie, UPC Romania, al doilea jucator pe piata de cablu analogic, lansa televiziunea de inalta definitie (TV HD), bazandu-se tocmai pe faptul ca in criza oamenii isi vor reduce cheltuielile pentru distractiile in aer liber si vor petrece mai mult timp in fata televizorului.

La inceputul acestei luni, UPC anunta ca de la lansare din septembrie inregistrase deja aproximativ 3.000 de clienti pentru serviciile TV HD.

Citeste si: Strategia UPC in criza: Divertisment la domiciliu prin televiziune HD



Citeste si