13 Ianuarie 2010

Valoarea medie a unei tranzactii online cu card a scazut la nivelul din 2007



Anul trecut piata de comert electronic cu plata online prin card bancar a ajuns la 92,8 milioane de euro, mai mult cu 75% fata de 2008, dar pe de alta parte valoarea medie a unei tranzactii a scazut la 79 de euro, valoare similara cu cele inregistrate in 2007, potrivit Romcard, procesator de plati online prin card bancar.



Astfel, valoarea medie a unei tranzactii a scazut anul trecut cu sase euro de la 85 de euro in 2008.

In 2009, cele 1.246.130 de tranzactii, de doua ori mai multe decat in 2008 au dus la o piata de 92,8 milioane de euro fata de 53,1 de milioane de euro in 2008.

Cele mai multe tranzactii (1.108.500) cu un volum de 88 de milioane de euro au fost prin sistemul dezvoltat de Gecad Epayment, integrator de solutii pentru comert electronic, parte a grupului Gecad, fondat de Radu Georgescu.


„Comertul electronic a fost un domeniu mai putin afectat de criza si continua sa ramana o industrie cu potential de crestere si in anul urmator. Situatia economica nefavorabila a determinat companiile sa aleaga solutii mai eficiente, cu rezultate usor de masurat si care presupun costuri mai reduse, astfel incat multe dintre ele s-au indreptat catre online” , a explicat Carmen Sebe, directorul executiv al Gecad Epayment.

Cele mai mari tranzactii au fost in trimestrul al treilea, insa cele mai multe au fost in ultimele trei luni ale anului datorita sarbatorilor. Potrivit Romcard, in ultimele doua saptamani din decembrie au fost cu 30% mai multe tranzactii fata de perioada anterioara a lunii.

Pe de alta parte, in decembrie au fost 126.215 de tranzactii, cu aproape 7.200 mai multe fata de maximul de 119.032 din octombrie 2009 cand s-au cumparat foarte multe pachete de vacanta.

Pentru acest an, Romcard si Gecad Epayment estimeaza ca valoarea comertului electronic prin cardul va creste cu 30-40% pana la 120-130 de milioane de euro.

„Strategia noastra pe anul urmator vizeaza atat loializarea actualilor clienti, in conditiile unei piete care se maturizeaza si unde, in mod firesc, apare si concurenta, dar si atragerea de noi jucatori, in special din mediul offline in online. Exista inca domenii cu potential de crestere pentru comertul electronic, cum ar fi plata utilitatilor, telecomul, turismul etc ”, a mai adaugat Carmen Sebe.



Citeste si