Designerii produselor Microsoft s-au inspirat din sistemul simplu al indicatoarelor care orienteaza calatorii metrolului londonez, folosind culori aprinse si forme bazice pentru a ajuta utilizatorii sa foloseasca telefoanele, tabletele si computerele, relateaza Bloomberg.
O duzina din designerii de top ai Microsoft s-au adunat in februarie 2010 intr-o sala de conferinte de la sediul central al companiei si au analizat un colaj postat pe un intreg perete, format din fotografii ale produselor si aplicatiilor, precizeaza Mediafax.

Concluzia a fost ca, desi produsele companiei arata bine analizate separat, par sa nu aiba nimic in comun privite in ansamblu.

"Parea ca nu stim care ne este sufletul sau etosul in design. Cand am pus totul pe perete a devenit evident ca nu avem o singura voce", a declarat Sam Moreau, care coordoneaza designul Windows.

Moreau si ceilalti 11 directori de creatie lucreaza pentru a da produselor companiei un design coerent si mai atragator. In acest scop s-au inspirat din indicatoarele intalnite in centre de interes precum metrolul din Londra, unde sunt folosite simboluri simple pentru orientarea calatorilor.

Astfel, asa-numitul Metro design utilizeaza culori stralucitoare si forme simple pentru a facilita utilizarea telefoanelor, tabletelor si computerelor.

Necesitatea de a folosi designul pentru cresterea vanzarilor a devenit tot mai urgenta, avand in vedere ca Microsoft incearca sa ajunga din urma Apple si Google pe piata tabletelor si telefoanelor.

"Este foarte bine ca Microsoft a indraznit sa creeze un design propriu. Au imitat prea mult timp produse existente, Nu au facut-o in mod deschis ci in tacere, pentru ca au vrut sa fie respectati asa cum este Apple. Dar vor fi respectati doar daca o vor face pe cont propriu", a declarat Mark Rolson, director pentru creatie la Frog Design, care a realizat designul unora dintre primele produse ale Apple.

Microsoft va include stilul Metro in sistemul Windows 8, care va fi lansat in acest an pe tablete si PC-uri. Compania analizeaza totodata sa includa Metro in hardware-ul consolei de jocuri Xbox. Metro a fost deja folosita la soft-urile Xbox si Windows Phone.

Microsoft a renuntat prin Metro la designul traditional al sistemului sau de operare, cu randuri de iconite si aplicatii care se deschid in ferestre.

Pagina de inceput a Metro include patrate tactile viu colorate pentru fiecare aplicatie, care se actualizeaza automat cu noi informatii, precum prognoza meteo, designul reflectand o filosofie care pune accentul mai mult pe informatie decat pe ornamentatie.

Apple a devenit cea mai valoroasa companie din lume partial datorita designului atractiv si a usurintei in utilizare a functiunilor produselor.

Google, cu o pagina de stard spartana, a devenit cel mai mare furnizor de servicii de cautare pe Web, in timp ce Yahoo! si Microsoft si-au ingropat propriile servicii de acest tip prin portalurile aglomerate.

De-a lungul a aproape trei decenii de cand Microsoft fabrica hardware, produsele sale au castigat multe premii de design, iar un mouse Microsoft se afla in colectia permanenta a Muzeului de Arta Moderna din New York.

Totusi, compania nu a reusit sa-si creeze o reputatie excelenta in randul clientilor, in privinta designului.

Telefonul Kin, de exemplu, a castigat premii de design, dar a rezistat in magazine doar doua luni.

Windows Phone a obtinut in 2011 Premiul international pentru excelenta in design pentru produse interactive, ca si premiul People’s Choise. Totusi, Microsoft detinea la sfarsitul lui februarie o cota de numai 3,9% pe piata din SUA a sistemelor de operate destinate smartphone-urilor.

Din acest motiv, este esential ca Metro sa atraga utilizatorii, avand in vedere ca va fi introdus pe atat de multe produse, se arata in articol.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri