23 Septembrie 2013

Micii producatori de bere isi fac loc la raft: cati bani iti trebuie pentru a deschide o mini-berarie



Zilele in care Budweiser era prima alegere in materie de bere pentru americani sunt numerate. Micii producatori au luat cu asalt rafturile magazinelor, dupa ce au investit sume importante in deschiderea de mini-berarii. Doar in Statele Unite exista in prezent peste 2.500 de astfel de afaceri, in timp ce alte 1.600 de proiecte sunt in curs de finalizare, scrie USA Today.

In prima jumatate a acestui an, micii producatori de bere au atras circa 6% din berea produsa in SUA, potrivit unui raport al Asociatiei Berarilor. Restul procentelor sunt impartite intre gigantii Anheuser-Busch InBev si Miller-Coors.

Vanzarile micilor producatori sunt in crestere cu 15%, pana la 800 milioane de litri vanduti de companiile mici si independente, in conditiile in care piata americana de bere a scazut cu 2%.

In prezent, in SUA exista peste 2.500 de berarii, dintre care 100 sunt micro-fabrici de bere.

Anul acesta Jim Koch, proprietarul producatorului de bere Boston Beer, a trecut pragul primului miliard obtinut din micro-beraria pe care o detine. Koch a inceput aceasta afacere in 1984.

“Profitul nu apare peste noapte. Daca investesti 1,5 mil. dolari poti sa recuperezi banii chiar si dupa zece ani. Doar sistemul de producere a berii costa 750.000 de dolari”, a explicat antreprenorul.

Daca in Romania nu gasesti momentan decat doua astfel de proiecte, in tari precum Cehia sau Polonia miniberariile reprezinta o afacere cu traditie. De exemplu, la inceputul anilor ’90 in Cehia exista o singura microberarie, datand din anul 1449. Acum sunt 120 de astfel de proiecte.

Pe plan local, unul dintre proiectele de acest gen apartine producatorului Ursus Breweries si se afla in Cluj-Napoca, pe locul fostei fabrici de bere, cel de-al doilea fiind situat in Timisoara si reprezentand o investitie a companiei Berarium. Valoarea totala a investitiilor nu depaseste suma de 2 milioane de euro.



Citeste si