Urmatorul capitol in “razboaiele de marketing” dintre cei doi giganti din industria bauturilor racoritoare, PepsiCo si Coca-Cola, are mai multe sanse sa se desfasoare in laborator decat in reclamele TV, scrie Adage.

PepsiCo, in colaborare cu firma Senomyx din domeniul biotehnologiei, este pe punctul de a lansa un “modificator de gust” care le va crea consumatorilor impresia unui continut de zahar mai mare in bautura pe care o consuma, chiar daca lucrurile nu stau asa.

Ingredientul, denumit “S617”, ii va permite PepsiCo sa micsoreze cantitatea de zahar din bauturile sale pe baza de cola, mentinand in acelasi timp gustul dulce specific.

Producatorul ar putea introduce acest ingredient incepand cu anul viitor. Descoperirea este parte a unui contract semnat pe o perioada de patru ani, cu o valoare de 30 mil. dolari.

Intre timp Coca-Cola experimenteaza pe baza extractului de stevia, o planta originara din Paraguai, pe care o foloseste ca si indulcitor natural, primul produs din aceasta gama fiind Coca-Cola Life, lansat in Argentina in aceasta vara. Compania intentioneaza sa introduca acest indulcitor si in gama Sprite si Fanta.

Eforturile celor doi giganti vin in contextul numeroaselor critici apartinand sectorului sanitar si politic, ce considera bauturile carbonatate drept unul din vinovatii pentru obezitatea consumatorilor. Criticile au dus si la o scadere a vanzarilor de bauturi carbonatate – in 2012 piata s-a contractat cu 1,2%, pana la nivelul atins in 1996.

Pe de alta parte, noile descoperiri ar putea reprezenta un avantaj in noua batalie din segmentul cola: bauturi cu un continut scazut de calorii.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri