12 Martie 2014

Investitorii prefera ideile de afaceri prezentate de barbatii frumosi



Investitorii sunt mai dispusi sa isi riste banii intr-o afacere a carei idee le-a fost sugerata de un barbat decat de o femeie si sunt mai tentati sa investeasca sume mai mari atunci cand acea idee le-a fost prezentata de un barbat care arata bine, potrivit unui studiu american, informeaza Reuters.

Studiul, publicat luni in Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS), realizat de cercetatori de la MIT, Universitatea Harvard si Wharton School, a demonstrat faptul ca o idee buna si un prezentator experimentat nu sunt intotdeauna suficiente pentru a obtine sprijinul financiar de care este nevoie pentru deschiderea unei afaceri.

"Studiul nostru (...) a analizat si alte criterii critice pe care investitorii le folosesc atunci cand iau decizii: genul si gradul de atractivitate fizica al antreprenorului", au declarat autorii studiului. Studiul a analizat mai multe idei de afaceri, atat in mai multe competitii reale de idei de business din Statele Unite, cat si in cadrul unui experiment controlat, in care concursul de idei era acelasi ca si in competitia reala, insa prezentatorii erau diferiti.

Savantii americani au descoperit astfel ca investitorii "prefera ideile de afaceri prezentate de antreprenori barbati, in comparatie cu cele prezentate de femei, chiar si atunci cand continutul ideii de afaceri era acelasi". Totodata, cercetarea lor a aratat ca "barbatii atragatori erau deosebit de convingatori, in timp ce frumusetea fizica nu le-a ajutat pe femeile antreprenor".

Autorii spun ca studiul lor este semnificativ datorita rolului important pe care antreprenoriatul il are in economia americana si pentru prosperitatea natiunii, iar supravietuirea unei companii start-up depinde considerabil de gasirea unor investitori.

Sursa foto: Portret de businessman/Shutterstock.com



Citeste si