15 Aprilie 2014

Retailerul japonez Uniqlo vrea sa depaseasca rivalii Zara si H&M in cativa ani



Retailerul japonez de imbracaminte Uniqlo, detinut de Fast Retailing Co, a deschis primul sau magazin din Europa, in Germania, si isi propune sa apese pedala extinderii astfel incat sa devina cel mai mare jucator de profil pana in 2020, scrie The Business of Fashion.

Fast Retailing isi propune sa deschida mai multe magazine in alte tari pe fondul incetinirii avansului cifrei de afaceri in tara de origine.

Primul sau magazin din Berlin urmeaza acelasi design cu cel al rivalilor Zara (Inditex) si H&M, companii pe care japonezii intentioneaza sa le depaseasca in urmatorii ani.

“Avem planuri mari pentru Europa, unde urmarim sa avem un business de calibrul celui din Statele Unite ale Americii”, a spus Yukihiro Katsuta, director de dezvoltare al Uniqlo.

Grupul Fast Retailing, ce detine si brandurile Theory, J Brand, GU, Comptoir des Cotonniers si Princesse tam.tam, vrea sa detina in urmatorii ani o retea formata din circa 100 de magazine Uniqlo in Statele Unite ale Americii fata de doar 17 in prezent, insa nu a oferit detalii in legatura cu planurile sale pe termen mediu privind deschiderile de magazine in Europa.

Compania japoneza, al patrulea mare jucator din retailul de imbracaminte dupa Inditex, H&M si Gap, isi propune sa-si majoreze business-ul de cinci ori pana in 2020, pana la 49 mld. dolari. In Europa, retailerul detine 18 magazine.

Spre deosebire de Zara si H&M, care se axeaza pe venituri rapide din schimbarea frecventa a colectiilor, Uniqlo are un ciclu de productie mai lent, concentrandu-se pe parteneriate pe termen lung cu furnizorii.

Inditex are peste 6.300 de magazine la nivel mondial, in timp ce H&M detine mai mult de 3.000 de locatii.

Primul magazin deschis de Uniqlo in afara Asiei a fost in Londra, in 2001, in prezent reteaua numarand 10 locatii pe piata britanica, patru in Rusia si un numar similar in Franta.

Sursa foto: Uniqlo.com



Citeste si