18 Aprilie 2014

Coca-Cola pierde din bule: consumul scade pentru prima oara in 15 ani



Pentru prima oara in ultimii 15 ani consumul de bauturi racoritoare carbogazoase din portofoliul Coca-Cola, cel mai mare producator la nivel global, a cunoscut o scadere, singura tara aflata pe un trend ascendent fiind Australia, scrie AdNews.

Vanzarile de bauturi racoritoare carbogazoase au scazut din punct de vedere al volumului cu 1% in primul trimestru. Spre comparatie, volumul a crescut cu acelasi procent in Australia.

Coca-Cola a raportat o contractie de 1% a profitului pentru primele trei luni din an si o scadere de 4% a afacerilor globale. In acest context, gigantul american a majorat buget alocat marketingului cu 400 de milioane de dolari pana la 4 miliarde de dolari. Mai mult, compania anunta in ultimul trimestru al anului trecut investitii suplimentare de 1 miliard de dolari in media si marketing, suma sustinuta de eficientizarea costurilor in alte sectoare ale business-ului.

Potrivit lui Gary Fayard, director financiar al Coca-Cola, compania nu investeste mai mult in marketing, ci intr-un “marketing de mai buna calitate”.

Daca in Europa bauturile racoritoare reprezinta 3% din consumul caloric zilnic, Romania se afla sub media europeana. Mai mult, vanzarile de bauturi carbonatate au experimentat o evolutie descendenta in ultimul an, tendinta care se reflecta si in volumele Coca-Cola in Romania. Anul trecut volumul vanzarilor pe piata locala s-a contractat cu 9%, de la 162,7 milioane de navete in 2012 la 148,5 milioane de navete.

Anul trecut un american consuma in medie aproximativ 100 de litri de bauturi carbonatate, in scadere fata de 160 de litri in 1998. In plus, vanzarile de bauturi carbogazoase dietetice au scazut anul trecut in SUA cu 7%. Mai mult, Coca-Cola a anuntat luna trecuta o contractie de 3% a volumului vanzarilor de bauturi carbonatate in America de Nord.

Coca-Cola Hellenic este al doilea imbuteliator ca marime al companiei Coca-Cola din punctul de vedere al volumului, avand vanzari de peste 2 miliarde de unitati. Compania activeaza in 28 de tari, servind o populatie de peste 560 milioane de oameni.

In Romania, Sistemul este format din Coca-Cola Romania (filiala a The Coca-Cola Company, proprietarul marcilor inregistrate) si partenerul sau Coca-Cola Hellenic denumit Coca-Cola HBC Romania, care imbuteliaza si distribuie produsele Coca-Cola sub licenta The Coca-Cola Company in Romania. In Romania lucreaza in cadrul producatorului 1.800 de angajati.



Citeste si